marți, noiembrie 26, 2024

Ultima ora

Sport

Inaugurarea secțiunii Curtea de Argeș – Tigveni din Autostrada Sibiu – Pitești ar putea avea loc în vara anului 2027

PORR Construct se pregătește să înceapă mai devreme decât era planificat lucrările la Secțiunea 4 din Autostrada A1 Sibiu – Pitești. În noiembrie 2021, au semnat cu autoritățile române un contract de 1,679 miliarde de lei plus TVA pentru execuția celor 9,86 de kilometri de autostradă dintre Curtea de Argeș și Tigveni. DIn martie 2022 curge termenul contractual pentru proiectare de 16 luni, dar Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a anunțat că antreprenorul se va apuca de lucrări mai repede. “Au terminat faza de proiectare, vor intra la lucrări și va fi atacat sectorul 4” în câteva săptămâni, a declarant zilele trecute ministrul.

Pe tronsonul amintit, PORR Construct va construi și primul tunel de autostradă din România, lung de 1,35 km, pe sub dealul Momaia, județul Argeș, lucrarea mai cuprinzând 12 poduri, pasaje și/sau viaducte, având o lungime medie de 230 m, dintre care, cel mai lung fiind Viaductul de la km. 84+341, în lungime de 630 m.
“Din informațiile noastre, în perioada imediat următoare antreprenorul va intra în teren, însă deocamdată doar pe organizarea de șantier și pe terasamente și structuri. La tunel vom vedea mișcare în luna august, cel mai devreme. Momentan execuția are termen decembrie 2026, calculat de la data emiterii autorizației de construire, însă dacă ținem cont de pașii birocratici și de complexitatea lucrărilor, cel mai probabil inaugurarea va fi împinsă bine de tot în 2027, sperăm noi nu mai târziu de vara anului 2027”, arată Asociația Pro Infrastructura, specializată în urmărirea lucrărilor de specific și consultanță în domeniu.

Stadiul fiecărei secțiuni din autostradă

Autostrada Sibiu – Piteşti ar urma să aibă o lungime de peste 122 de km. Este împărțită în 5 secțiuni și va lega Centrul şi Vestul României de reţeaua europeană de autostrăzi, fiind o parte importantă a Coridorului 4 Paneuropean de transport.
Secțiunea 1, Sibiu – Boița, dată în exploatare. Pe A1 Sibiu – Pitești s-a deschis traficul în decembrie 2022 pe porțiunea de 13,17km, de la Sibiu la Boița, constructorul (tot PORR) predând lucrarea la recepție înainte de termen. Lucrarea a costat statul român 613 milioane lei plus TVA și are 10 ani garanție.
Secțiunea 2, Boița (Sibiu) – Cornetu (Vâlcea). Este cea mai dificilă porțiune, lungă de 31,33 km, care trece prin Valea Oltului și necesită realizarea a șapte tuneluri prin munte, 27 de viaducte, 22 de poduri și un ecoduct lung de peste 200 de metri. CNAIR a semnat în februarie 2022 un contract de 860 de milioane de euro (4.250 miliarde lei) fără TVA cu o asociere de firme din Turcia (MAPA INSAAT VE TICARET A.S. – CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S). Lucrarea are termen 18 luni pentru proiectare și 50 de luni pentru execuție. În prezent, constructorul este în perioada de proiectare, dar s-au contractat și mare parte din facilitățile și furnizorii necesari amenajării de șantier pentru execuție.
Secțiunea 3, Cornetu – Tigveni (Argeș), 37,4 km lungime. O asociere de constructori din Italia și România au semnat în august 2022 contractul pentru cea mai scumpă licitație de autostradă lansată vreodată în România.
Secțiunea 4, Curtea de Argeș – Tigveni. PORR Construct finalizează proiectarea și se pregătesc să înceapă lucrările în cursul anului 2023.
Secțiunea 5, Pitești – Curtea de Argeș, 30,35 km, constructor Astaldi (Italia): avans fizic al lucrărilor de execuție de circa 30%.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Politica