sâmbătă, noiembrie 16, 2024

Ultima ora

Sport

Atenționare pentru utilizatorii Revolut: Ignorați mesajele care vă solicită datele personale

Revolut atrage atenția asupra riscurilor legate de fraude, cerând utilizatorilor să trateze cu suspiciune mesajele care pretind că vin din partea unor companii și le cer datele personale.

În perioadele în care consumatorii fac multe cumpărături – cum sunt sărbătorile sau pregătirile pentru mini-vacanțe sau vacanța de vară – se intensifică și activitatea infractorilor cibernetici, iar modalitățile de a atrage în capcană consumatorii sunt tot mai diverse. Educația financiară înseamnă nu numai să știm cum să obținem maximum de la banii noștri, ci și cum să ne protejăm fondurile personale de atacurile răufăcătorilor cibernetici.

„Scam-uri noi apar tot timpul, la nivel global. Important este să fim atenți și să fim pregătiți să identificăm orice activitate online care este suspectă. Mai nou, am remarcat că fraudatorii pretind că reprezintă companii precum furnizori de utilități, de servicii de curierat sau servicii poștale, bănci, dar nu numai – și trimit linkuri de phishing pentru a păcăli utilizatorii să-și divulge datele personale. Aceste mesaje par a fi reale și, uneori, iau forma sms-urilor, sunt trimise de pe numere de telefon care par veridice sau pot apărea chiar în fluxurile unor conversații anterioare.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Vrem să venim în sprijinul clienților noștri, să aibă încredere că fac alegerile corecte. Simplu – dacă primiți un apel suspect, un email, un sms raportați mesajul către compania de la care pretinde că provine informația. Dacă se întâmplă să fiți victima unui scam, raportați cazul la Poliție”, spune Aaron Elliott-Gross – șeful departamentului anti-fraudă din cadrul Revolut.

Infractorii cibernetici invocă diverse motive pentru a-i determina pe utilizatori să apese pe un link sau pentru a suna înapoi la un număr de telefon, iar motivele cel mai des invocate sunt: pentru a actualiza informațiile de contact, pentru a debloca un cont personal sau pentru a verifica o presupusă activitate în contul personal, pentru alege sau a renunța la o ofertă. De multe ori, utilizatorii care apasă pe link-urile din aceste scam-uri sunt direcționați către un site sau către un formular unde li se cere să completeze date personale, de autentificare sau chiar date financiare – aceasta este modalitatea prin care, ulterior, răufăcătorii ajung să deturneze fondurile din conturile utilizatorilor.

Autoritățile naționale arată că metoda preferată de atacatori este exploatarea contextului (sărbători naționale, evenimente importante la nivel național sau internațional, termene-limită pentru efectuarea unor acțiuni) și deghizarea lor în autorități (Poliție, Interpol, Europol, ANAF, DNSC) ori branduri cu reputație din diverse industrii.

„Infractorii cibernetici folosesc și anumiți stimuli emoționali pentru a determina potențiala victimă să facă o acțiune pripită, precum accesarea unui link sau descărcarea unui atașament – panicarea sau premierea utilizatorului pentru a-l face mai puțin atent în procesul de luare a deciziei. În ciuda diversificării metodelor de atac, protecția datelor în mediul online a rămas la fel de simplă, dacă suntem vigilenți și ne formăm o serie de reflexe de securitate online, la fel cum le-am dobândit în viața reală”,  explică Mihai Rotariu, Manager Direcția Comunicare, Marketing și Media al Directoratului Național de Securitate Cibernetică (DNSC), potrivit adevarul.ro

„Așa cum ne asigurăm înainte să traversăm strada, la fel trebuie să abordăm situațiile în care primim link-uri sau atașamente. Le verificăm în prealabil cu o soluție de securitate, înainte de click. Nu suntem siguri că ar fi trebuit să primim un anumit mesaj sau mail de la un prieten, autoritate sau companie privată? Înainte de a face orice acțiune, verificăm transmiterea acelei informații cu expeditorul, pe un canal de comunicare alternativ.

În cazul tentativelor de fraudă care impersonează bănci din România, trebuie să știți încă de la început că acestea nu vă vor cere să introduceți, să validați date online în urma unor sms-uri sau e-mail-uri care conțin link-uri! Atunci când faceți operațiuni prin internet banking, introduceți manual în browser-ul de internet adresa site-ului băncii pe care doriți să-l vizitați. Evitați astfel accesarea link-urilor care vă pot redirecționa către site-uri clonă, care arată similar cu cele oficiale, dar sunt controlate de atacatori. Vă puteți chiar antrena pentru a evita astfel de capcane online pe site-ul www.sigurantaonline.ro”, mai spune Mihai Rotariu.

Recomandări pentru utilizatorii de servicii de digital banking:

● Dacă primiți un link printr-un sms sau printr-un email care vine de pe un cont de companie, tratați-l cu atenție. Nu accesați link-uri decât dacă sunteți siguri 100% că le așteptați pentru un motiv anume.

● Atenție la mesajele care par autentice și care vă spun să vă mutați banii dintr-un cont Revolut în alt cont sau între conturi Revolut „din motive de siguranță”. Un astfel de mesaj este un scam.

● Nu comunicați niciodată nimănui o parolă sau un cod unic emis de bancă. Dacă faceți aceasta, riscați să oferiți unui răufăcător acces către cardurile voastre bancare prin portofelele electronice precum Apple Pay sau Google Pay.

● Fiți vigilenți de fiecare dată când primiți un mesaj/email de la orice persoană sau de la orice companie, mai ales atunci când acestea includ un link sau un număr de telefon. Cea mai sigură modalitate de a contacta o companie este să îi folosiți aplicația sau site-ul.

● Citiți cu atenție ofertele care par prea bune ca să fie adevărate.

● Când cumpărați online, asigurați-vă că v-ați delogat de la profilul personal după finalizarea cumpărăturilor.

● Nu ignorați mesajele din aplicația Revolut care vă avertizează în legătură cu anumite tranzacții sau activități din aplicație, mai ales atunci când cineva vă presează să faceți o plată sau să nu dați atenție acestor alerte.

● Pentru mai multe informații și recomandări, vă recomandăm să consultați și secțiunea noastră dedicată de pe site Fraud Hub

Dacă un client Revolut crede că a făcut un transfer către contul unui fraudator sau suspectează un risc, ar trebui: să întrerupă orice contact sau orice formă de comunicare cu acel presupus răufăcător, să contacteze banca sau instituția financiară, în cazul Revolut, prin chat-ul din aplicație (de la Profil/ Ajutor), și să raporteze incidentul la Poliție.

Revolut este o aplicaţie financiară cu peste 28 milioane de clienţi din lume, din care mai mult de 2,7 milioane din România, care realizează aproximativ 330 de milioane de tranzacţii pe lună.

Politica