După anunțul hipermarketului Auchan privind renunțarea la casele de cumpărături clasice și înlocuirea lor cu case tip self chekout, social-democrații se gândesc să vină cu o lege care să descurajeze acest lucru.
Potrivit unor surse din partid, sunt mai multe variante pe care le iau în calcul social-democrații pentru a încuraja păstrarea angajaților umani în supermarketuri, pe de o parte, și pentru a securiza veniturile pe care le încasează statul de la supermarketuri, scrie digi24.ro
O variantă ar fi impunerea unei taxe echivalente cu contribuția pentru un salariu minim pentru fiecare casă self-pay.
O altă variantă ar fi reduceri pentru cei care merg în magazine și își scanează singuri produsele.
O a treia variantă propusă de social-democrați ar fi ca pentru un număr de case self-pay să existe și angajați care să-i ajute pe clienți.
Propunerile social-democraților vin după ce Auchan a anunțat, luna trecută, că trece în totalitate la case de tip self-checkout, iar casierii vor deveni consilieri pentru clienții care nu știu să folosească aceste case. Mai mulți români, printre care și polițistul influcencer Marian Godină, s-au plâns de acest lucru.
„Eu nu sunt casier, dar Auchan a ținut să mă transforme în unul. Nu știu ce s-a întâmplat cu acele doamne care lucrau la case, nu știu dacă au fost disponibilizate, dar sigur prin metoda asta magazinul face economie. Economie care, cel mai probabil, se traduce în profit, cel puțin eu așa o văd. Adică dăm afară casierii și îi punem pe clienți să fie casieri pentru noi, gratis. Măcar de erau produsele mai ieftine, dar sunt la fel ca înainte. Așadar, eu nu vreau să fiu casier gratuit pentru nimeni, nici pentru Auchan, nici pentru mine”, a scris Godină pe Facebook.
Auchan i-a răspuns că nicio persoană nu a fost disponibilizată după acest demers.
„Toți colegii noștri casieri sunt în continuare angajați și prezenți în magazin, disponibili să ofere suport în scanarea produselor. Odată cu implementarea noului sistem de case, meseria de casier evoluează de la activități de rutină tehnică către activități de relaționare, acompaniere și consiliere clienți. Astfel, colegii noștri din zona caselor rămân la dispoziția oricărui client care are nevoie de ajutorul lor și nicio persoană nu a fost disponibilizată”, au scris reprezentanții magazinului.