Primul dintre cele 17 tramvaie noi așteptate la Craiova a ajuns în depoul RAT. Furnizat de polonezi, în urma unei achiziții făcută de Ministerul Dezvoltării cu fonduri europene, tramvaiul a sosit în Bănie ca o adevărată vedetă, ținând cont de felul în care a fost prezentat de Lia Olguța Vasilescu, înainte de sosire, dar și după.
„Circulația va fi restricționată în zona Bulevardului Dacia, timp de două ore, pentru a putea fi pus pe șine în depou, mașinile urmând să fie direcționate pe alte rute. Acest tramvai și celelalte care vor veni, în perioada următoare, vor fi testate cu o încărcătură de 15 tone de saci cu nisip, până la parcurgerea unei distanțe de 500 km fiecare, pe timpul nopților. În afara faptului că vatmanii vor trebui să se familiarizeze cu ele înainte să iasă în trafic, vom verifica și dacă pe traseu mai sunt de făcut remedieri la peroane sau calea de rulare. Tramvaiele construite pentru Craiova au o lungime de 27 m, cu 58 de locuri pe scaune și capacitate de 218 locuri, spațiu pentru persoane cu dizabilități, sunt echipate cu sisteme de diagnosticare, aer condiționat, Wi Fi și prize USB, fiind modelul Twist, cel mai modern proiect de tramvai al producătorului polonez PESA.”, a spus Lia Olguța Vasilescu, înainte de sosirea tramvaiului.
Noile tramvaie vor ajunge într-un depou jenant. Construit în anul 1984, depoul de tramvaie din Craiova nu a fost modernizat niciodată, iar acum se află într-o stare deplorabilă. Este ca și cum s-ar fi cumpărat mobilă nouă, poate chiar de lux, înaintea unei locuințe.
Craiovenii au dat înapoi banii pentru depou
Autoritățile locale din Craiova au aprobat încetarea contractului de finanțare pentru proiectul „Modernizare depou și Modernizarea stațiilor de redresare pentru alimentarea electrica a tramvaielor – Faza 2 – Modernizare depou tramvaie”. Contractul de finanțare pentru acest proiect a fost semnat între Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice și UAT Municipiul Craiova, în data de 13.12.2019. De atunci, au fost organizate trei proceduri de licitație deschisă, toate fiind anulate, ultimele doua pe motiv ca nu a fost depusă nici măcar o ofertă.
Astfel, prin încetarea contractului, craiovenii se obligă să dea înapoi banii pe care i-au primit, până în acest moment, pentru realizarea proiectului. Este vorba despre suma de 68.531,16 lei, sumă pe care autoritățile locale trebuie să le restituie către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administraţiei. Propunerea a fost pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Local, din luna decembrie.
Neaprobarea de către Consiliul Local a încetării contractului de finanțare prin acordul părților în condițiile imposibilității implementării proiectului putea avea drept consecință, rezilierea acestuia din motive imputabile autorității locale.