Primăria Craiova caută o firmă care să ofere servicii de proiectare fazele: SF, PT + DE, verificare tehnică de calitate și asistență tehnică pentru obiectivul de investiții: „Închidere inel de trafic zona de sud a Municipiului Craiova – casetare canal deschis, modernizare Str. Râului cu străpungere DN56 – DN55 joncţiune cu Aleea 2 Bechet”.
Durata estimată de execuție a lucrărilor este de 12 luni de la data Ordinului de începere a lucrărilor, conform dorințelor pe care le au autoritățile locale din Bănie. Conform caietului de sarcini, la atribuirea contractului se va utiliza criteriul „cel mai bun raport calitate preț”. Astfel, va fi desemnată câștigătoare oferta admisibilă care întrunește punctajul cel mai mare rezultat din aplicarea sistemului de factori de evaluare stabiliți de Primăria Craiova.
„Prezentul proiect este relevant pentru îmbunătățirea infrastructurii de transport regionale și locale, al cărei obiectiv îl reprezintă îmbunătățirea accesibilității regiunii şi mobilității populației, bunurilor şi serviciilor în vederea stimulării dezvoltării economice durabile. Realizarea obiectivului se va concretiza într-o serie de avantaje social – economice, precum: îmbunătățirea substanțială a nivelului de servicii către populaţie; îmbunatatirea semnificativă a standardelor de mediu; dezvoltarea economică şi socială durabilă. Municipiul Craiova, la fel ca orice alt mare municipiu din țară, se confruntă cu probleme ce trebuie soluționate atât în ceea ce priveste sistemul de canalizare, cât şi referitor la traficul rutier”, se menționează în caietul de sarcini.
Proiectul va permite realizarea unui inel rutier pe zona de sud a municipiului, care va conecta relaţii auto actualmente fragmentate și cu accesare rutieră dificilă, caracterizate prin trasee urbane nedimensionate corespunzător pentru a prelua fluxurile rutiere de tranzit, dar şi fluxurile de relaționare cu cartierele adiacente inelului rutier astfel creat.
Noul inel rutier va asigura descărcarea oraşului de traficul greu de tranzit pe relația Filiaşi →→ Calea Severinului → str. Pelendava str. Brestei → str. Raului transon inel rutier nou creat (propus prin proiect) → conexiune DN56 → conexiune ON: 55 → aleea 2 Bechet str. Bucura → str. Potelu → str. Caracal conexiune ONE → bd. Deceball Calea Bucuresti (E574).
Terenul pe care urmează a se realiza investiția este situat în zona de sud a municipiului Craiova și cuprinde mai multe sectoare sau suprafețe de teren. Un prim sector se află pe strada Râului, pornind de la podul Popoveni spre sud, de-a lungul canalului pluvial deschis, până la punctul de disjungere a străzii Râului de cursul de apă.
O a doua zonă este dată de sectorul din canalul deschis Craiovița, ce pornește din punctul de separare al traseului străzii Râului de cursul de apă al canalului şi până la interceptarea D256 (Craiova – Calafat).
Al treilea sector este cel cuprins între intersecția cu DN56 și punctul de desprindere a cursului de apă al canalului Râului de frontul de proprietăți, sau, practic, punctul de părăsire a limitei administrative a U.A.T. Craiova.
A patra zonă (ultimul sector), care face parte din traseul de închidere a inelului rutier pe zona de sud, este cea definită de o bandă de teren (zona de intervenție), ce porneşte din punctul în care canalul Râului părăsește teritoriul U.A.T. Craiova, traiectul fâşiei de teren având evoluție curbilinie, prin spatele proprietăților de pe str. Nouă, până la intersecția cu DNSS Craiova – Bechet și interceptarea aleii 2 Bechet.