Doljul „jucăuș” – „mai mult decât îți imaginezi”

Jurnalul Olteniei
5 Min Read

Consiliul Județean Dolj a prezentat, joi, strategia de promovare a turismului pentru următoarea perioadă. Evenimentul a avut loc la Centrul Cultural ,,Constantin Brâncuși” și a debutat cu un videoclip de prezentare dedicat județului. Logo-ul campaniei de promovare a fost descris drept unul „jucăuș”, iar sloganul este unul clar: „Doljul – Mai mult decât îți imaginezi”.

Participăm astăzi la o premieră – lansarea Strategiei de Turism a Județului Dolj, un document pe care l-am realizat cu ajutorul fondurilor europene. Avem locuri frumoase, avem un municipiu în care putem întâlni lucruri spectaculoase – de la clădirile somptuoase și Centrul Istoric la viața culturală a Craiovei sau la fenomenul sportiv. Ne putem lăuda că, în sudul județului, Dunărea străbate Doljul pe o lungime de 150 de kilometri, iar în nord avem culele, pe care le-am refăcut tot prin intermediul finanțării nerambursabile. Mă bucur că la această lansare participă reprezentanți ai industriei ospitalității, ai cluburilor sportive, ai agențiilor de turism și ai instituțiilor de cultură din județ, deoarece toți trebuie să conlucrăm pentru a aduce în lumină tot ce avem mai frumos“, a declarat președintele Consiliului Județean Dolj, Cosmin Vasile

Prezentă la eveniment, Lia Olguța Vasilescu a vorbit despre principalele obiective turistice din Bănie: parcurile, clădirile, stadioanele și festivalurile. Astfel, Parcul „Nicolae Romanescu”, festivalul IntenCity, stadionul „Ion Oblemenco” și Centrul Vechi sunt mândria orașului.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Am participat la evenimentul de lansare a Strategiei de Turism a județului Dolj, la care Craiova este parte integrantă și principalul pol de atracție al turiștilor. Prin evenimentele culturale și sportive (Târgul de Crăciun, de Paște, Intencity, The Artist Awards, Zilele Craiovei, Festivalul Shakespeare, Puppets Occupy Street sau Campionatele Balcanice de Atletism), prin parcurile orașului, Centrul Istoric și multe altele, Craiova atrage an de an mai mulți turiști, atât în municipiu, cât și în județ. Dar nu ne vom opri aici! Intenționăm să creștem interesul turiștilor prin crearea a trei noi parcuri: Dracula Park, Fantasy Park și Parcul Valea Șarpelui și a unui Fan Zone în continuarea Centrului Istoric, menținând în același timp un oraș curat, verde și plin de evenimente deosebite”, a spus primarul Craiovei.

În cadrul evenimentului s-a vorbit și despre aeroportul din Craiova, care este într-o continuă dezvoltare. A fost prezentată și declarația turistei din Italia, care a ajuns în Bănie dintr-o eroare, alături de soțul ei. Ea s-a declarat încântată de faptul că a ratat Cracovia și și-a îndreptat discursul în ton cu sloganul strategiei de promovare a turismului: Craiova a fost mai mult decât s-au așteptat.

Pe lângă parcuri, clădiri și stadioane, doljenii se mândresc și cu gastronomia. Doi șefi bucătari au vorbit despre mâncarea specifică județului, dar tot prazul care reprezintă o întreagă regiune a fost vedeta. Ciprian Ogarcă, câștigătorul concursului Masterchef, este unul dintre ambasadorii gastronomiei din județul Dolj. Acesta s-a filmat în timp ce folosea un praz pe post de microfon și a transmis un mesaj video legat de turismul culinar, în care prazul a fost dus la rang de artă. Cu greu s-a vorbit despre alte feluri de mâncare, care să nu fie pe bază de praz.

Strategia de promovare a județului se bazează și pe sport. Nu avea cum altfel, dacă arenele din Bănie au fost scoase la înaintare. Astfel, la eveniment a fost invitat și un reprezentant al clubului de fotbal CSU. Din partea echipei FCU nu a fost nimeni. Invitați sau nu, craiovenii lui Mititelu sunt oricum în silenzio stampa, două săptămâni, după cum a anunțat patronul echipei.

Unitatea Administrativ Teritorială a Județului Dolj a obținut finanțare în cadrul Programului Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020. Proiectul „Dezvoltare strategică și eficientă administrativă Județul Dolj” a avut ca obiectiv general optimizarea și eficientizarea proceselor orientate către cetățeni, în concordanță cu Strategia pentru Consolidarea Administrației Publice, prin creșterea performanței în management la nivelul administrației publice a județului Dolj. Astfel, printre rezultatele obținute în urma implementării proiectului se regăsește și elaborarea strategiei de turism a județului Dolj, pentru perioada 2021-2027.

Share This Article