Încă de la începutul anului 2022 CEZ și Narada au pornit pe drumul care oferă acces la educație tinerilor din zona Olteniei, prin rezolvarea urgenţelor semnalate pe platforma HartaEdu. De Ziua Mondială a Educației, marcăm împreună rezultatele care ne aduc mai aproape de asigurarea șanselor egale și a condițiilor potrivite de învățare pentru generația viitorului: |
- 8 alerte soluționate până acum în cadrul parteneriatului, pentru 5 școli din județele Vâlcea, Mehedinți, Dolj și Argeș
- peste 1500 de elevi care se bucură de tehnologie nouă, materiale didactice și clase modernizate, în urma investiției de aproximativ 100.000 RON
- 4 acțiuni de voluntariat, cu participarea a peste 60 de angajați CEZ
- primele secvențe de la intervenția voluntarilor din județul Argeș, constând în dotarea cu tehnologie și colțuri de lectură a 2 școli beneficiare: https://bit.ly/3RC4bQk. Filmul complet, care documentează povestea alertelor de la nevoi la realitate, va fi disponibil începând de joi, 6.10.
Cum le-am dăruit elevilor din județul Argeș cea mai mare bucurie: povestea unei fapte bune
2 dintre școlile sprijinite prin parteneriatul CEZ și Narada sunt situate în județul Argeș. În luna septembrie, implicarea noastră s-a concretizat prin:
- echiparea Școlii Gimnaziale „Tudor Arghezi”, Pitești cu 5 laptop-uri, 5 videoproiectoare și 5 ecrane pentru proiecție, precum și dotarea Școlii Gimnaziale „Mircea cel Bătrân”, Curtea de Argeș cu 2 table interactive pentru elevii cu CES și elevii din clasa a VII-a și amenajarea unor colțuri de lectură;
- o acțiune de voluntariat la Școala Gimnazială „Mircea cel Bătrân”, Curtea de Argeș, la care au fost prezenți 19 voluntari din cadrul companiei.
Ziua Educației: față în față cu viitorul școlilor
Soluționarea alertelor în educație a pornit de la statisticile îngrijorătoare identificate la nivel național:
- numărul de elevi care nu au acces la o bibliotecă (500.770), la un laborator de ştiinţe (845.000) sau la grupuri sanitare în incinta şcolii (230.000);
- 1 din 6 şcoli din România nu au acces la o sursă autorizată de alimentare cu apă, în timp ce mai mult de jumătate dintre acestea nu au o sală de sport;
- peste 1/4 din școlile din România, în special în zonele rurale, utilizează sobele ca principală sursă de încălzire, iar în ultimii 10 ani, cel puțin 11 instituții de învățământ din România
s-au prăbușit peste elevi, la ore;
- la aceste realități se adaugă faptul că, în ultimii 32 de ani, peste jumătate din bibliotecile din România au fost închise.
„Ziua Mondială a Educației este despre accesul tuturor copiilor la resurse pentru a le asigura dezvoltarea de care au nevoie. Cu această ocazie, împreună cu Narada spunem o poveste despre motivație, la care adăugăm determinarea profesorilor de a semnala aceste urgențe pe HartaEdu, pasiunea voluntarilor noștri de a schimba viitorul tinerilor, precum și entuziasmul elevilor de a folosi aceste noi instrumente pentru a se dezvolta și a-și descoperi potențialul. Am rescris împreună parcursul pe care tinerii îl vor avea în noul an școlar și nu ne vom opri aici.” – Ondrej Safar, CEO CEZ România.
„Am ales să ne implicăm în acest domeniu al educației pentru că am simțit o nevoie uriașă și o urgență stringentă de a schimba ceva în societate. Am lansat HartaEdu după ce am bătătorit cărările la zeci de școli din țară, în special în mediul rural și în comunități vulnerabile, unde am realizat că voința de a face ceva nu e nici pe departe de ajuns, atâta vreme cât nu există sprijin extern. Azi suntem extrem de fericiți că îi avem alături pe prietenii noștri de la CEZ România și că împreună putem realiza atât de multe lucruri minunate. Alertele rezolvate de la școlile din județul Argeș reprezintă pentru noi încă un motiv să credem că facem bine ceea ce facem și să sperăm că împreună vom reuși să transformăm școlile din România.” – Georgiana Milescu, Manager Comunicare Narada.
Echipa CEZ continuă să demonstreze că #energiavinedelaoameni și rămâne un susținător al educației de calitate, ca un drept esențial al tuturor tinerilor din comunitate.
Divizia Oameni și Brand
CEZ România