Acuzații grave la adresa administrației PSD din Craiova. Fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă a acuzat-o pe Olguța Vasilescu, dar si pe actualul ministru de resort de dezinteres.
Principalul aspect vizat de Cătălin Drulă a fost Drumul Expres Craiova – Pitești, în special tronsonul 1, care la acest moment pare de-a dreptul mort. Liderul USR i-a acuzat atât pe actualul Ministru al Transporturilor, cât și pe edilul Olguța Vasilescu de dezinteres.
“Venim direct de pe șantier, de la Drumul Expres Craiova – Pitești. Din păcate, putem spune astăzi că ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu a abandonat Oltenia. M-aș fi așteptat ca doamna primar Vasilescu să-ș tragă de mânecă pe colegul dumneaei, ca să miște lucrurile în această zonă. Anul trecut am lansat pachetul Oltenia. Din păcate stadiul acestor proiecte este departe de unde ar trebui să fie. Cuvântul care definește mandatul lui Grindeanu este Faliment.
Explicația e destul de simplă. Nu le pasă lui Grindeanu și PSD-ului de oameni, de proiecte și de cum merg. Nu le pasă de banii oamenilor și de viitorul României. Lucrările pe lotul 1 al DX 12 sunt blocate. Blocajul nu este de ieri, de azi ci de la începutul anului. Grindeanu nu face nimic, așteaptă să treacă mandatul și lucrurile n-au cum să meargă”, a spus Cătălin Drulă.
A anulat ilegal licitația!
Fostul ministru al transporturilor a amintit și alte proiecte precum autostrada Craiova – Lugoj. Liderul USR îl acuză pe Grindeanu inclusiv de anularea ilegală a licitației inițiale.
“Dacă vorbim de drumul de mare viteză Craiova – Lugoj, legătura orașului cu vestul, am lansat anul trecut licitiația. Era gata de semnat contractul, o singură firmă, proiect mare. Grindeanu a anulat licitația abuziv, o spun instanțele statului. A relansat altă licitație. Dacă vă vine să credeți, există două licitații în paralel, cu pretextul că o termină mai repede. Deja s-au pierdut 9 luni de când putea semna lictiația veche. E o ilegalitate la mijloc, nu era bună licitația lui Drulă, trebuia una făcută de Grindeanu”, a adăugat Drulă.
Alte proiecte precum Centura de Sud a orașului, sau calea ferată dintre București și Craiova au fost și ele remarcate de Drulă, care susține că actualul ministru al transporturilor face mutări prietenești prin companii precum CFR.
“Centura de Sud Craiova trebuia ca la primăvară să se inaugureze. Nu se întâmplă nimic. Drumul de legătura de la Ford la DX12, drum important: Din nou, am lansat licitația, a venit Grindeanu și a anulat-o. Calea ferată București – Craiova: În anii 90 făceau trenurile două ore de la București la Craiova, în 2021 făceau 4 ore. Viteza constructivă a căii ferate este de 140 de km la oră. CFR nu a reușit să contracte cele 120 de milioane de euro prin PNNR. Grindeanu și-a pus un prieten acolo șef la CFR, de la Timișoara, care probabil curând se va muta la DNA din informațiile pe care le avem”, a conchis Cătălin Drulă.