31 de comune din județul Dolj beneficiază de finanțare europeană pentru realizarea cadastrului, dar numai două sunt finalizate. Este vorba despre Brădești și Pielești. Totodată, 11 sunt în lucru, mai exact: Bistreţ, Calopăr, Cetate, Dioşti, Giurgiţa, Leu, Maglavit, Moţăţei, Poiana Mare, Rast și Teslui. Pentru celelalte cinci comune care au rămas neatribuite, Cârcea, Coțofenii din Față, Ghercești, Negoi și Robănești, ANCPI va iniția o nouă procedură de licitație.
„ANCPI este beneficiarul Proiectului major „Creșterea gradului de acoperire și de incluziune a sistemului de înregistrare a proprietăților în zonele rurale din România”, inclus în Axa prioritară 11 din POR 2014-2020. Proiectul completează obiectivul PNCCF, prin realizarea lucrărilor de înregistrare sistematică pentru 5.758.314 de hectare din 660 de UAT-uri situate în zone rurale ale României. Valoarea totală a proiectului este 312.891.155 de euro, din care 265.957.482 reprezintă fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană și 46.933.673 – cofinanțare de la bugetul de stat”, informează Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară.
Marți a avut loc o întâlnire de lucru cu primarii celor 13 comune în care vor începe lucrări de înregistrare sistematică a imobilelor la nivelul întregii unități administrativ-teritoriale (UAT). Au participat directorul OCPI Dolj, Alin Victor DUMITRESCU, Șeful Serviciului Cadastru, Ionuț Alexandru POPESCU, Șeful Biroului Înregistrare Sistematică, Ana Maria PITĂROIU, primarii/reprezentanții comunelor Afumați, Almăj, Amărăștii de Jos, Cerăt, Coșoveni, Ișalnița, Malu Mare, Podari, Radovan, Siliștea Crucii, Țuglui, Urzicuța și Valea Stanciului și reprezentanții firmelor care vor realiza lucrările de cadastru.
„Prima etapă a lucrărilor de înregistrare a proprietăților în evidențele de cadastru și carte funciară constă în campania de informare, desfășurată la nivel local. Ulterior, reprezentanții prestatorului, însoțiți de cei ai primăriei, vor merge din casă-n casă. Pentru ca lucrările să se desfășoare cu celeritate, este absolut necesară cooperarea cetățenilor. Aceștia trebuie să pregătească actele de proprietate, în copie, și să permită accesul prestatorilor pe proprietate, pentru măsurători. Apoi, oamenii trebuie să verifice rezultatele lucrărilor, care vor fi afișate la primărie și să depună contestații sau cereri de rectificare, dacă va fi cazul”, a explicat Alin Victor DUMITRESCU, directorul OCPI Dolj.