Modernizarea liniei Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebes, avizată de Ministerul Transporturilor

Jurnalul Olteniei

Comitetul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii ? ?????? ????????? ?? ??????????? ? ????? ??? ?? ?? ???? ??????, ???????? ??????????? ????????? ?????? ??????? ?? ??????????. Linia este parte a Coridorului European Est-Mediteranean și asigurând legătura sudică dintre granița România/Ungaria cu Arad – Timișoara – Reșița (prin nodul Caransebeș) – Drobeta Turnu Severin – Craiova – Alexandria (prin nodul Roșiorii de Vede) – București – Călărași și Slobozia (prin nodul Ciulnița) – Constanța. În Craiova, secțiunea analizată asigură legătura spre Bulgaria prin linia Craiova – Calafat.

???????? ?????????? ???? ???????? ?? ????? ?? ???????? ?? ???, informează mobilitate.eu

Proiectul vizează, în principal:

  • Reconstrucția liniei pentru a permite viteza maximă a trenurilor de călători să fie între 120 și 160 km/h, iar a trenurilor de marfă să fie între 100 și 120 km/h;
  • Construcția a 4 tunele noi, între care noul Tunel Balota de 6,19 km și Tunelul Poarta I de 1,28 km, vor permite reducerea declivității maxime a liniei, de la 26 mm/m la 18 mm/m. Astfel trenurile de marfă vor putea traversa sectorul în tracțiune simplă;
  • Dublarea a aproximativ 50 km de cale ferată, astfel încât după modernizare din traseul de 225,287 km un total de 159,960 km vor fi dublați;
  • Modernizarea sistemului de tracțiune electrică pe întregul traseu
  • Echiparea cu sistemul european de control al trenurilor ETCS nivelul 2;
  • Circularea cu sarcina maximă pe osie de 22,5 tone.

author avatar
Jurnalul Olteniei
Distribuie acest articol