Deși Dorinel Umbrărescu a spus că va opri activitatea pe toate șantierele din țară, compania deținută de acesta lucrează fără oprire. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că UMB este în plină activitate pe toate șantierele patriei, inclusiv pe tronsoanele 2 și 3 ale Drumului Expres Craiova – Pitești.
UMB a cerut de curând rezilierea amiabilă a unor contracte, lucrările de la cele două șantiere de pe Autostrada Transilvania fiind singurele unde activitatea este oprită.
„UMB, care are contracte cu CNAIR în valoare de 6,11 miliarde de lei (fără TVA), este singurul constructor din România care a cerut până acum pe de o parte rezilierea amiabilă a unor contracte iar pe de altă parte a început să înregistreze o absență masivă a muncitorilor din două șantiere. De altfel, cele două șantiere ale UMB de pe Autostrada Transilvania sunt singurele din România de pe care întregul personal lipsește nemotivat încă de la începutul acestei săptămâni”, conform CNAIR.
În ceea ce privește DEx 12, Craiova – Pitești, după ce a realizat cu succes o parte din tronsonul 2 al drumului, compania lucrează încă la foc automat la celălalt segment al tronsonului doi, dar și pe tronsonul 3, unde lucrările avansează vizibil.
Cel de-al doilea segment al tronsonului 2 ar fi trebuit, conform declarațiilor din aprilie, să fie deschis publicului la sfârșitul lunii iunie, lucru care momentan nu s-a întâmplat.
Pe tronsonul 3, peste 1.000 de angajați și 300 de utilaje lucrează pentru a duce la capăt proiectul. Termenul contractual de finalizare menționat de constructorul român Umbrărescu, deținătorul grupului UMB, este ianuarie 2024, conform CNAIR.
Italienii au primit certificat negativ!
Firma italiană Tirrena Scavi, cea care se ocupă de lucrările interminabile ale tronsonului 1 al Drumului Expres Craiova – Pitești a primit certificat negativ din partea CNAIR. Motivul a fost depășirea cu mult a termenelor limită pentru execuție, iar anunțul a fost făcut de Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Acesta a spus și că documentele constatatoare vor fi actualizate și publicate o dată la 90 de zile.
„Documentele constatatoare periodice vor fi actualizate și publicate din 90 în 90 de zile și vor reflecta stadiul la zi pentru fiecare contract în parte, așa cum prevăd noile reglementări, aprobate la începutul acestui an. După primirea acestor certificate negative intermediare (Documente Constatatoare periodice), antreprenorii au posibilitatea să recupereze întârzierile și să evite astfel primirea unui nou document constatator negativ la următoarea evaluare. Acest tip de Documente Constatatoare va permite Comisiilor de evaluare să cunoască în timp real situația concretă a Antreprenorilor care se prezintă la alte licitații și vor constitui baza analizei cu ocazia verificării motivelor de excludere pentru abateri grave sau repetate în derularea contractelor deja încheiate”, a spus Ministrul Transporturilor.
Tronsonul 1 Craiova – Balș al DX 12 Craiova – Pitești se întinde pe o lungime de 17,7 km, valoarea acestuia fiind de 358 milioane lei (fără TVA).
Foto: arhivă