miercuri, decembrie 25, 2024

Ultima ora

Sport

Litoralul românesc a pierdut lupta pentru atragerea turiștilor! Străinii ne ocolesc

Omul de afaceri Dragoş Anastasiu afirmă că paradigma ”scump şi prost” raportată la turismul românesc nu este „corectă în integralitate”, el admiţând că litoralul românesc este scump în anumite perioade, transmite News.ro.

El a spus că „dacă e cerere şi se plătesc preţurile respective, astea sunt preţurile corecte”. El mai spune că, în ceea ce priveşte litoralul românesc şi atragerea turiştilor străini, lupta e pierdută, cel puţin deocamdată”.

„Turismul românesc are… trăim într-o paradigmă de scump şi prost, ceea ce nu este corect în integralitate. Sigur că avem zone şi aşa. Mamaia şi litoralul mi se par că sunt scumpe câteodată. La weekend, în august, dar aşa e cererea. Dacă vrem Mamaia în aprilie sau în mai, e foarte ieftin, e mult mai ieftin decât în Bulgaria. Ideea este că toată lumea se uită la weekend şi în august. (…) Chestia cu preţurile, dacă e cerere şi se plătesc preţurile respective, astea sunt preţurile corecte. Ne place nu ne place, nu suntem obligaţi să facem. Toată lumea la weekend, în august să se ducă la mare, la fel cum e Revelionul în Poiana Braşov sau la Sinaia sau Predeal. Dar astea sunt nişte ştampile puse şi care nu sunt corecte pentru toate anotimpurile şi pentru toate staţiunile. Trebuie să luptăm cu ele, în sensul să dovedim că avem şi altceva, şi avem altceva”, a declarat Dragoş Anastasiu duminică, la Prima Tv. 

Policlinica Buna Vestire Craiova

El a dat ca exemple zonele sălbatice, izolate, precum Delta Dunării, dar şi Transilvania, Bucovina, Maramureş, Banatul Montan, Ţara Făgăraşului sau Ţara Loviştei. 

Anastasiu a mărturisit că a discutat cu oameni din domeniul turismului, iar România este „top” în ceea ce priveşte cluburile, el spunând că unul dintre aceştia i-a spus că la Mamaia cluburile sunt „peste Ibiza”. 

Referitor la turismul de tip „sun and beach”, de litoral, România se „luptă cu morile de vânt”; iar „lupta e pierdută, cel puţin deocamdată” în ceea ce priveşte atragerea turiştilor străini.

El spune că branduri precum Dracula, Untold, trebuie folosite, în paralel cu definirea unei viziuni şi a unei strategii pentru turismul românesc.

Potrivit ct100.ro, anul 2019 a fost unul foarte bun pentru turism. Pandemia a dat domeniul peste cap. 2021 a fost un an mai bun, dar nu a reușit să depășească cifrele de dinainte de pandemie.

„Numărul turiştilor sosiţi în anul 2021 a fost de 1268,9 mii persoane, faţă de 1004,5 mii persoane în anul 2020, înregistrându-se o creștere de 26,3%, dar cu 8,1% mai puțini decât în anul 2019 (1380,6 mii turiști sosiți). Numărul înnoptărilor este cu 29,7% mai mare în anul 2021 față de anul 2020: 4537,4 mii înnoptări în anul 2021, faţă de 3497,4 mii înnoptări înregistrate în 2020. Numărul înnoptărilor în anul 2021 este cu 12,7% mai mic decât cel înregistrat în anul 2019 (5196,5 mii înnoptări).”, se arată în datele publicate de Direcția Județeană de Statistică din Constanța.

Potrivit acesteia, în 2021, în județul Constanța au sosit 37.984 de turiști străini, de 3 ori mai mulți decât numărul turiştilor străini sosiţi în 2020 și cu 42,1% mai puțini decât străinii sosiți în anul 2019 (65.622 persoane) şi deţin o pondere de 3,0% în totalul turiştilor.

„Cei mai numeroși străini care au vizitat județul nostru în anul 2021 au fost cei din Albania (4969 persoane), din Germania (3708 persoane) și din Statele Unite ale Americii (3341 persoane)”, spun oamenii de la Statistică.

Politica