vineri, noiembrie 15, 2024

Ultima ora

Sport

Adio, aglomerație! Balșul se poate ocoli

IMAGINI LIVE

Din această seară, șoferii pot scăpa de traficul infernal din Balș. Centura care ocolește orașul, porțiune de drum parte a DX 12 Craiova – Pitești, a fost deschisă circulației rutiere în urmă cu puțin timp.

Este vorba despre o porțiune de 18,5 km de drum expres, prima jumătate a tronsonului 2, cuprinsă între localitățile Robănești din județul Dolj și Piatra Olt, din județul Olt. Accesul pe această porțiune a drumului expres, pe relația Craiova-Pitești,  se face din DN65, prin sensul giratoriu din apropiere de Balș. Pe relația Pitești-Craiova, accesul se va face prin sensul giratoriu construit pe DN65, spre localitatea Piatra-Olt.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Șoferii care vor tranzita această zonă trebuie să știe că viteza maximă permisă este de 100 km/h. Va crește la 120 km/h odată ce o lege adoptată în parlament în acest sens va fi promulgată de președintele Klaus Iohannis.

În următoarea perioadă ar urma să fie data în folosință și cea de-a doua parte a tronsonului 2, care cuprinde și Centura Slatina.

Întreg drumul expres Craiova- Pitești, cu o lungime de peste 120 kilometri, ar trebui să fie gata în 2024. Valoarea totală a proiectului este de aproape 5 miliarde lei, iar finanțarea este asigurată în proporție de 85% din fonduri europene.

Drumul expres Craiova-Pitești este împărțit în patru loturi, va avea două benzi pe sens, fără bandă de urgență,  10 noduri rutiere, 75 poduri și pasaje și 26 intersecții denivelate fără acces, precum și 3 baze de întreținere si deszăpezire, 4 spatii de servicii și 4 parcări de scurtă durată.

 Valoarea totală a proiectului este de 4.933.925.482,39 lei, din care valoarea totală eligibilă, finanţată prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020, este 4,162,020,930.76 lei (85% din valoarea totală eligibilă aprobată – 3,537,717,791.19 lei este asigurată din Fondul de Coeziune, iar 15% în valoare de 624,303,139.57 lei va fi finanţată din bugetul beneficiarului)

sursa foto/ Facebook: Asociația Pro Infrastructură

Politica