După ce rafturile magazinelor au fost luate cu asalt pentru ulei, ANPC le recomandă românilor să nu se lase manipulați. Stocurile inutile făcute în case cresc cantitatea produselor care se vor strica și arunca.
„Ca urmare a unei discuții purtate, în cursul acestei dimineți, de către președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Horia Constantinescu, cu reprezentanții la vârf ai Asociației Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR), în contextul aglomerărilor de cumpărători, înregistrate, recent, în magazine, în urma unei FALSE alarme propagate online, suntem în măsură să vă comunicăm cele mai recente date, care nu justifică realizarea de stocuri de alimente, de către consumatori”, informează ANPC, potrivit digi24.ro.
România dispune de suficiente stocuri de produse alimentare cu termen mai îndelungat de valabilitate sau perisabile, inclusiv ulei.
„Nu există niciun motiv de îngrijorare cu privire la stocuri. Mai mult, odată cumpărate cantități atât de mari de către un număr considerabil de cetățeni, ar putea deveni dificilă reaprovizionarea magazinelor respective, schimbându-se, astfel, ritmicitatea obișnuită a lanțului comercial”, arată ANPC.
Autoritatea spune că se află în permanentă legătură cu reprezentanții marilor retaileri și va informa periodic consumatorii.
„De altfel, simpla mutare a unor cantități mari de alimente de pe raftul magazinelor în balcon sau cămară, realizează, în mod nejustificat, premisele risipei alimentare care se va crea, astfel, în următoarea perioadă. Am întâlnit asemenea situații, chiar la începutul pandemiei, consumatorii români convingându-se atunci că astfel de stocări de cumpărături sunt inutile, neexistând posibilitatea diminuării stocurilor sau a creșterii accelerate a prețurilor, în perioada următoare. Și atunci, și cu alte prilejuri, s-a demonstrat faptul că stocurile nu fac altceva decât să mărească numărul de alimente care se vor altera și vor fi aruncate ulterior, generând doar o cheltuială inutilă pentru consumator”, spune Horia Constantinescu.
Foto: Facebook