Activitatea ISU Olt în anul 2021 a fost evaluată în sala de ședințe a Consiliului Județean (CJ). Intervențiile importante, incendiile, concursurile și încadrarea posturilor, dar și implicarea în contextul Covid 19, au fost printre activitățile importante ale salvatorilor olteni. „În anul 2021 activitatea de management resurse umane s-a desfăşurat în conformitate cu prevederile legale în vigoare, realizându-se o încadrare de 84,45 % a posturilor. În această perioadă 80 de cadre ale unităţii au urmat cursuri şi programe formative necesare îndeplinirii atribuţiilor postului. Pentru concursul de admitere la Şcoala de Subofiţeri de Pompieri şi Protecţie Civilă „Pavel Zăgănescu”Boldeşti – sesiunea 2021 au depus cereri de înscriere un număr de 102 candidaţi, din care 79 de candidaţi au depus dosarul de recrutare în volum complet. O mare parte din activitatea specifică de management resurse umane a fost orientată pe lina prevenirii infecţiei personalului cu virusul SARS Cov-2. În anul 2021 au fost continuate următoarele activități:coordonarea activităţii în cadrul CJCCI, care a fost activat permanent începând cu luna martie 2020 pentru sprijinirea gestionarii cât mai eficiente a riscului reprezentat de pandemia SARS Cov-2; gestionarea misiunilor specifice ca urmare a pandemiei SARS Cov-2, trasate instituţiei noastre; gestionarea în condiţii de siguranţă a misiunilor specifice altele de cele datorate pandemiei SARS Cov-2”, conform ISU Olt.
Din punct de vedere al situației operative, ISU Olt a fost solicitată de-a lungul anului 2021 solicitat să intervină la un număr de 16.444 evenimente. „Incendii = 1122 intervenţii; Asigurare/ Supraveghere = 56 intervenții; Salvări animale = 44 intervenții; Ajutor medical de urgență = 5843 intervenții; Alte intervenții = 4537 intervenții; Protecția mediului = 95 intervenții; Asistență persoane = 183 intervenții; Protecția comunităților = 4210 intervenții; Exerciții = 26 exerciții; Deplasări fără intervenții, etc= 328 intervenții. Din totalul evenimentelor, 29 intervenţii au fost în jud. Dolj şi 1 intervenţie pe teritoriul jud. Vâlcea”, conform datelor ISU Olt, care arată și că în privința incendiilor, care ocupă o mare pondere în activitățile de salvare ale ISU, 341 de incendii s-au produs la gospodării, anexe, bunuri ale populației, 47 la domeniul public al statului, 39 de incendii la domeniul privat român şi străin, iar 695 s-au produs la vegetaţia uscată, mirişti etc. Astfel pe parcursul intervențiilor au fost salvate 64 persoane, 61 adulţi şi 3 copii.
În ceea ce privește pandemia de Covid 19, ISU Olt a efectuat activități specifice legate de situația epidemiologică, intervenții, sau coordonarea forțelor de intervenție. „Pe parcursul anului a fost menținut operaționalizat Centrul județean de coordonare și conducere a intervenției cu reprezentanți din cadrul instiruțiilor cu atribuții în gestionarea epidemiilor, conform prevederilor punctului 20 din anexa 1 la HG 557/ 2016 privind managementul tipurilor de risc. În cadrul acestuia au fost gestionate parţial sau total anumite evenimente, solicitări, activităţi specifice pentru reducerea impactului pandemiei la nivel judeţean astfel: situația epidemiologică la nivelul județului; intervenţiile de asistenţă medicală prespitaliceasca COVID, fluxul informaţional specific, interajudeţean şi naţionalrelizarea unor baze de date specifice necesare managementului risculului, coordonarea sau sprijinirea forţelor de intervenţie judeţene sau naţionale care au desfăşurat misiuni specifice pe teritoriul judeţului”, au adăugat reprezenbtanții ISU, care menționează și că în ceea ce priveşte situaţia operativă pe linia SARS Cov-2, în anul 2021 ISU Olt a participat la un număr de 8619 evenimente.
Inspectorul Șef, Colonel Adrian Tănase a lăudat activitatea pe anul 2021 a ISU Olt și a mulțumit tuturor celor care au oferit încredere instituției.
„Apreciez că activitatea inspectoratului a fost foarte bună, fiind o activitate constantă, ca şi în anii precedenţi, cu o creştere substanţială la ceea ce înseamnă demersurile şi atitudinea personalului pentru atingerea obiectivelor instituţionale. De asemenea, vreau să mulţumesc tuturor celor care, în contextul locului şi rolului instituţiei noastre în gestionarea situaţiilor de urgenţă, ne-au acordat încredere şi sprijin în acţiunile desfășurate!” Inspector Șef, Colonel Adrian Tănase.