Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor Coșoveni a fost inaugurat, luni, în prezența președintelui Consiliului Județean Dolj, Cosmin Vasile și a reprezentanților autorităților locale. Locuitorii comunei Coșoveni vor putea solicita eliberarea actelor de identitate chiar la ei în localitate, iar, în curând, vor putea solicita și pașapoarte simple, permise de conducere sau certificate de înmatriculare a vehiculelor.
Cosmin Vasile spune că eforturile pe care Consiliul Județean le face au drept scop apropierea de cetățeni, pentru a le oferi acestora acces rapid la servicii de calitate.
„Evenimentul de astăzi este rezultatul eforturile susținute pe care Consiliul Județean Dolj, prin Direcția Publică Comunitară de Evidență a Persoanelor Dolj, le face pentru a fi mai aproape de cetățeni și a le oferi acces rapid la servicii de calitate. De altfel, județul Dolj are cel mai ridicat grad de descentralizare a serviciilor de evidență a populației, cu cele mai multe ghișee din întreaga țară”, a transmis Cosmin Vasile.
Prin deschiderea acestui serviciu local de evidență a persoanelor se asigură facilități privind accesul la serviciile publice corespunzătoare, iar cetățenii nu vor mai face deplasări în comuna Leu pentru a obține acte de identitate și în scurt timp, nu vor mai fi nevoiți să se deplaseze nici în municipiul Craiova pentru a obține pașapoarte simple, certificate de înmatriculare, permise auto sau plăcuțe de înmatriculare auto, deoarece cererile vor putea fi depuse în sistem de ”Ghișeu Unic” tot în localitatea Coșoveni, la același serviciu de evidență a persoanelor.
Programul de lucru cu publicul al acestui serviciu este zilnic între orele 8.30-16.30, excepție făcând ziua de miercuri când programul este prelungit până la orele 18.30. Cei interesați să obțină un act de identitate trebuie să completeze o cerere pe care o pot procura de la ghișeu și să prezinte următoarele documente: actul de identitate vechi(dacă este cazul și dacă îl mai dețin), documentul cu care se face dovada spațiului de locuit, certificatul de naștere și suplimentar, când este cazul: certificatul de căsătorie, hotărârea de divorț definitivă și irevocabilă sau certificatul de divorț. În cazul copiilor minori care solicită un act de identitate este obligatoriu ca aceștia să fie însoțiți de unul dintre părinți sau de un alt reprezentant legal, când este cazul. În situațiile când nu se pot prezenta toate documentele necesare, persoanele în cauză vor primi cărți de identitate provizorii, al căror termen de valabilitate este un an de zile. Termenul de eliberare al cărților de identitate este de maxim 7 zile iar cel de eliberare al cărților de identitate provizorii, este de maxim o zi.