Compania Naţională de Căi Ferate (CFR) a semnat contractul pentru prima etapă a programului de modernizare a segmentului feroviar Roșiori Nord – Craiova (110,2 km).
CFR SA și Asocierea Baicons Impex SRL – ISPCF SA au bătut palma pentru proiectul în valoare de 40 mililoane de lei, pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic, în vederea modernizării liniei de cale ferată ROȘIORI NORD – CRAIOVA (110,2 km), pentru circulația trenurilor de călători cu viteza maximă de circulație de 160 km/h, respectiv cu 120 km/h pentru trenurile de marfă, anunță Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.
Studiul de fezabilitate și Proiectul Tehnic au drept scop identificarea soluțiilor optime pentru modernizarea liniei de cale ferată, atât din punct de vedere tehnic, operațional, economic, financiar, cât și al impactului asupra mediului și al schimbărilor climatice.
„Menționăm faptul că, în perioada următoare se va semna și contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic pentru subsecțiunea 1 BUCUREȘTI NORD – ROȘIORI NORD (96 km), ambele contracte reprezentând prima etapă a programului de modernizare a tronsonului feroviar BUCUREȘTI – CRAIOVA (206 km), pentru circulația trenurilor de călători cu viteza maximă de circulație de 160 km/h, respectiv cu 120 km/h pentru trenurile de marfă. Obiectivul general al celor 2 contracte de prestări servicii este modernizarea infrastructurii feroviare pe tronsonul BUCUREȘTI – CRAIOVA pentru creșterea numărului de pasageri și a volumului de mărfuri transportate, precum și îndeplinirea următoarelor obiectivelor specifice:
- creșterea vitezei de circulație și, implicit, reducerea duratei de călătorie pe întreaga secțiune;
- creșterea numărului de călători, inclusiv a numărului de turiști;
- creșterea volumului de mărfuri transportate la nivel intern și internațional;
- îmbunătățirea condițiilor de călătorie și creșterea gradului de siguranță, gestionând în același timp impactul asupra mediului, în conformitate cu standardele europene.”, a scris pe Facebook Ministerul Transportului și Infrastructurii.
Sursa de finanțare pentru elaborarea studiilor de fezabilitate și a proiectelor tehnice, eferente celor două subsecțiunii BUCUREȘTI NORD – ROȘIORI NORD (subsecțiunea 1) și ROȘIORI NORD – CRAIOVA (subsecțiunea 2) este asigurată din Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei – CEF Sector Transport, în procent de 85% din valoarea eligibilă, iar restul sumei va fi suportat de la Bugetul de stat. Durata estimată de finalizare a fiecărui contract este de 23 de luni.