Săptămâna trecută a avut loc primul zbor din istorie cu combustibil 100% sustenabil. Este vorba de un traseu de la Chicago la Washington DC, iar zborul a avut peste 100 de pasageri la bord, printre care membri ai congresului american.
Combustibilul a fost realizat de World Energy şi Virent Inc şi a fost compus din ulei de gătit şi grăsimi amestecate cu compuşi sintetici extraşi din porumb, sfeclă şi trestie de zahăr. Amestecul creează cu 80% mai puţine emisii de carbon decât combustibilul obişnuit.
Avionul a avut 2800 de litri din acest amestec la un motor şi aceeaşi cantitate de combustibil convenţional la celălalt motor, „ca să se demonstreze că nu există diferenţe operaţionale între cele două” a declarat un reprezentant United.
Combustibilul convenţional a fost încărcat ca rezervă şi nu a fost consumat. Anterior, zborurile United s-au folosit de un mix de combustibil convenţional şi sustenabil, însă normele permit un amestec de până la 50%.
Scopul zborului din această săptămână a fost să arate că avioanele se pot baza în întregime pe combustibilul sustenabil, scrie digi24.ro
Ceea ce multă lume nu ştie e faptul că liniile aeriene şi producătorii de avioane au luat deja multe măsuri de reducere a amprentei de carbon şi de eficientizare a zborurilor.
Industria aviaţiei e responsabilă pentru 2% din totalul emisiilor de carbon din lume. De aceea, găsirea unor modalităţi de a face zborurile mai sustenabile a devenit foarte importantă. Se investeşte în tehnologiile de electrificare, dar bateriile sunt prea grele şi insuficient de dens energetice.
În acest moment, la United Airlines, 98% din emisiile de seră sunt emanate de combustibilul din avioane. Alte probleme care împiedică folosirea pe scară largă a combustibilului sustenabil vin din zona reglementărilor şi a lanţurilor de aprovizionare.








