a noi, vânzoleala politico-administrativă, care pare că nu se mai termină, e, îmi dau seama abia acum, repetarea strădaniei „elitei politice” de a face posibilă „restauraţia”, despre care-am mai scris, ca formă de încheiere a perioadei de „tranziție”, și singura „forță politică”, scuze, capabilă s-o reușească trebuia, şi trebuie să fie „Frontul Salvării naționale” decembrist, adică „alianţa” parlamentar-guvernamentală pnl-psd-udmr-minorităţi. „Fraților, ați învins!”, vorba dincar: dinescu-caramitru. Ne-am întors, voit, după a patra încercare (2004, 2009, 2012, 2021), la visul dintâi, de unde am plecat, adică la „după revoluție”! Fantastică evoluție! Viitor de AUR ţara noastră are…! Ţară populată, dar fără popor! Impotenţa politico-administrativă a „elitei” politico-administrative ne-a adus la un pas ca, după înfăptuirea „restauraţiei”, să mai facem „ultimul pas”, întoarcerea la comunism, la forma sa foarte corectă teoretic, dar himerică practic, socialismul utopic, neagreat de „lumea largă” din motive de „enterese libertine”, adică nu contează societatea, ci individul, nu contează poporul, ci populaţia, nu contează umanitatea, ci omul-haită. Populaţie genetic naivă, care n-a învăţat nimic din Istorie, facem pe dracu în patru şi, fiindcă atât ne duce mintea mioritică, ne-ntoarcem de unde am plecat. Am fost, o viaţă, scriitor şi jurnalist, dar şi implicat, cu funcţii de conducere, în instituţii esenţiale ale statului, în viaţa socială a acestei ţări, şi a acestei populaţii. Constatarea mea, după o viaţă trăită intens, e că n-avem nicio şansă, de la vlădică la opincă, să ne schimbăm, şi să ne fie bine, fiindcă am rămas, şi vom fi, în vecii vecilor, Amin, aceiaşi: delăsători, naivi până la prostie, nu gândim cu capetele noastre, ci din auzite, „impotenţi profesional”, la toate nivelurile, şmecheri, hoţi recunoscuţi pe plan mondial, dar şi mai hoţi pe plan intern, din moment ce, într-una, „ne furăm singuri căciula”, etc., etc.
Bomboana pe coliva vieţii noastre de „morţi vii” ne-o puse „câţu cel viteaz”, fraudulosul nostru prim-ministru şi preşedinte pnl care, „bolnav de scaun”, de foncţii, consideră, într-una, că pot muri oricâţi români – de foame, de frig, de covid -, şi-aşa sunt proşti, vezi aluzia cu PISA, el e „câţu”, şi nimic nu mai contează. Dacă „politic” vedeţi şi dv. ce „mare politician” e câţu, administrativ, gândirea „câţistă” e de-a dreptul frauduloasă, atât financiar, cât, mai ales uman. Constituţia zice că Statul român garantează dreptul românilor la o viaţă decentă și la sănătate. Are dreptate L.O.V, când, într-o analiză, pertinentă, pe fb., spune: „PNRR gândit de către Cîțu și ai lui miniștrii: 1. Jumătate din cei 29.181.842.750 euro se duc pe consultanță. Sumele date pentru proiecte concrete sunt infime și nu acoperă necesarul nici măcar pentru nevoile localităților mari. 2. Pentru reabilitare clădiri publice sunt prevăzute fonduri care să acopere reabilitarea a 2,3 milioane mp. Cifra poate părea mare, dar înseamnă doar 600 de clădiri din toată țara, deși sunt peste 3.000 de UAT-uri. 3. Sunt prevăzuți, în PNRR, bani pentru reabilitarea a 4,3 milioane mp de blocuri. Asta înseamnă 1.320 de blocuri cu 10 etaje sau 3.000 de blocuri cu 4 etaje, pentru toată țara. Doar Craiova are de reabilitat 4.000 de blocuri. 4. Sistemul public de pensii se „reformează” tot cu consultanță, iar obiectivul este să se înlocuiască legea 127/2019 care prevede că bugetul de pensii reprezintă 11,7 la sută din PIB. Se precizează clar că procentul nu poate depăși 9,4 la sută din PIB, deci pensiile scad față de legea 127/2019!!! 5. Un alt obiectiv este acela ca noua lege a pensiilor să prevadă un „mecanism de frânare”, în cazul în care se depășește 9,4 la sută din PIB și să nu mai permită „creșteri ad-hoc ale nivelurilor pensiilor”, adică să nu se mai facă nici măcar indexările anuale cu rata inflației. 6. Se precizează că noua lege „va reduce în mod semnificativ posibilitățile de pensionare anticipată” și „majorarea voluntară a vârstei de pensionare la 70 de ani”. 7. Noua lege va crește contribuțiile la pilonul 2. În prezent, o pensie medie pe pilonul 2 reprezintă 10 euro/lună!!! Va fi probabil 20 de euro, dar schimbarea cotei de contribuții între Pilonul 1 și 2 de pensii va dezechilibra complet Pilonul 1, cel care a fost mereu stabil și predictibil! 8. Se vorbește despre „simplificarea pensiilor speciale” și nu despre anularea lor. 9. Prin PNRR se adâncesc inechitățile dintre regiunile de dezvoltare. Sunt autorități care intră într-un fel de competiție pentru a construi spitale, lista finală urmând să cuprindă doar 25. Trec peste faptul că administrațiile PNL și USR iau partea leului și aici, dar grav este că regiunea Oltenia, de exemplu, nu primește aproape nimic (doar o secție reabilitată la Spitalul Militar din Craiova), iar orașele din Ardeal primesc câte două sau chiar trei spitale. Ca să vă faceți o idee: Alba are 3 spitale, București 8, Timișoara 3, Cluj 3, Constanța 3, Sibiu 2. Craiova, care a aplicat pentru construcție spital de pediatrie pentru toată regiunea Oltenia, unde nu există niciunul, e sărită din schemă. Să nu mă înțelegeți greșit! Nu spun că nu ar trebui să se mai construiască spitale în Ardeal sau București, ci că dreptul de a dezvolta rețeaua sanitară trebuie să fie valabil și pentru Moldova sau Oltenia. Dacă tot se împrumută toți românii cu banii folosiți pentru PNRR, trebuie să beneficiem și ceilalți de lucrurile bune, nu doar să plătim împrumutul câteva generații de acum înainte! PNRR a fost aprobat de Comisia Europeană pentru a depăși criza provocată de pandemie. Și dacă România știa că sunt prioritare spitalele, în toate zonele geografice, asta trebuia să negocieze cu prioritate! Bani pentru spitale, nu pentru șmecheri care fac consultanță! Ce mi se pare grav?
* Zonele de dezvoltare sunt tratate inechitabil, cele bogate vor fi și mai bogate, cele sărace vor fi și mai sărace, deși ideea de PNRR era total contrară a ceea ce a ieșit. * România se împrumută 16 miliarde de euro ca să îi dea unor „băieți deștepți” pentru servicii de consultanță. Din cei 29 de miliarde, jumătate merg pe consultanță.
* PNRR nu are nicio legătură cu vreun plan de dezvoltare. Banii care merg către lucruri cu adevărat utile (canalizare, reabilitare termică, introducere conducte de gaz, etc) nu acoperă nici măcar necesarul unei regiuni, cu adevărat.
* Lipsa de transparență în care s-a lucrat PNRR este de înțeles abia acum. Românii au văzut PNRR doar după ce a fost aprobat de Bruxelles. Probabil că, dacă ar fi fost prezentat în România înainte, scandalul ar fi fost imens. Așa… ne-au pus în fața faptului împlinit…
* Lucruri cu adevărat importante, cum ar fi banii următoarelor generații de pensionari, vor fi la mâna unor consultanți, cel mai probabil ageamii, care vor fi selectați în urma unei licitații, unde nu va conta pregătirea lor, ci prețul cel mai scăzut pentru ofertă… Putem spune că PNRR nu doar că nu prea ajută actuala generație, dar sigur nenorocește dreptul fundamental la pensie al viitoarelor generații!” (Facebook: L.O.V).