A-și lua notițe într-un caiet, fără accesul la un ecran, poate ajuta elevii și studenții să învețe cum să-și organizeze gândurile și să faciliteze evaluarea învățării pentru profesori.
În timpul pandemiei, odată cu învățatul la distanță sau hibrid, elevii și studenții au petrecut ore întregi legați de iPad-uri, laptopuri și Chromebookuri, toată ziua, în fiecare zi. Deși o astfel de tehnologie a permis, din fericire, învățarea online, care ar fi fost de neconceput acum un deceniu, timpul excesiv de ecranare a fost legat de o serie de efecte dăunătoare.
În încercarea de a revendica un anumit echilibru între învățarea digitală și cea analogică, vom trece prin câteva motive pentru care elevii și studenții ar trebui să utilizeze caiete de hârtie. Caietele de hârtie pot ajuta profesorii să atragă atenția tinerilor de la ecrane și oferă mai multe beneficii educaționale.
Organizare
Folosirea unor caiete îi obligă pe elevi să devină mai deliberați în organizarea și prezentarea notițelor lor. O mulțime de aplicații oferă modalități de creare și gestionare a notițelor, dar s-a constatat că utilizarea unor caiete plasează mai multă responsabilitate pe elevi și studenți să găsească, să se adapteze și să respecte o metodă care funcționează cel mai bine pentru ei.
Mai mult, atunci când studenții participă și practică un sistem de luare a notițelor pe caiet care îi poate menține organizați, aceștia își dezvoltă o abilitate pe tot parcursul vieții, care îi poate ajuta să proceseze și să transcrie date și fapte în mod eficient, ceea ce este relevant pentru o varietate de profesii.
Profesorii își pot informa studenții cu privire la sistemul Cornell de luare a notițelor, astfel încât să poată organiza în mod consecvent notițe din cursuri. Le pot împărtăși, de asemenea, modul în care scrierea de mână, lizibilitatea și chiar estetica iau mai multă importanță, atunci când scriu într-un caiet și să îi încurajeze să dezvolte simboluri sau tehnici de stenografie pentru a capta rapid informații din cursuri sau prezentări rapide.
Mai puține distrageri
Studenții care folosesc dispozitive pentru a lua notițe sunt adesea bombardați cu actualizări, mesaje și notificări, plus că sunt distrași de tentația permanentă de a căuta pe web. Învățarea autentică necesită totuși concentrare profundă, neîntreruptă pe un anumit subiect.
Potrivit profesorului medical al Universității din Michigan, Michael Hortsch, distragerea constantă ar putea inhiba capacitatea minții de a reține informații. În mod similar, psihologul Daniel Goleman a remarcat faptul că capacitatea de concentrare este „mai importantă decât IQ-ul sau statutul socioeconomic al familiei în care ai crescut pentru a determina succesul în carieră, succesul financiar și sănătatea”.
Elevii și studenții ar putea afirma că pot jongla cu o multitudine de sarcini. Cu toate acestea, cercetările indică faptul că oamenii nu sunt meniți să facă multitasking: potrivit Cleveland Clinic, multitasking-ul ne face „mai puțin eficienți și mai predispuși la erori”.
Caietele de hârtie singure nu vor rezolva criza concentrării sau problema multitasking-ului. Studenții și elevii vor continua să viseze cu ochii deschiși, dar, dacă reușesc să își facă timp pentru a lua notițe sau pentru a răspunde la întrebări pe hârtie, fără tehnologie, acest lucru le permite studenților o scurtă ameliorare de la distragerea atenției digitale.
Luarea de notițe cu mâna
Luarea de notițe manual (spre deosebire de tastarea lor) ajută la învățarea și păstrarea informațiilor. Potrivit lui Cindi May, profesor de psihologie la Colegiul din Charleston, „studenții care foloseau scrisul de mână își aminteau mai mult și aveau o înțelegere mai profundă a materialului”.
Un studiu realizat de Pam A. Mueller de la Universitatea Princeton și Daniel M. Oppenheimer de la UCLA a comparat studenții care tastau notițe cu cei care luau notițe cu mâna. Au găsit puține diferențe statistice în abilitatea oricărui grup de a-și aminti fapte simple, dar studenții care au luat notițe de mână au răspuns la întrebări de „aplicație conceptuală” – întrebări subiective, de nivel superior – mai bine decât cei care au tastat notițele. Pentru profesorii care nu doresc să facă caiete de hârtie obligatorii, există aplicații pentru luarea de notițele, precum Notability și GoodNotes, care le permit elevilor să folosească un stylus pentru a lua notițe cu mâna.
Oricare ar fi metoda, luarea notițelor cu mâna le va oferi studenților o practică atât de necesară pentru facultate, unde este posibil să nu li se permită să folosească electronice în timpul cursurilor.