miercuri, noiembrie 27, 2024

Ultima ora

Sport

Servicii electronice la Primăria Craiova. Cât de rapide, nu se știe

Lia Olguța Vasilescu a susținut o conferință de presă, miercuri, la Centrul Multifuncțional din Craiova. Primărița s-a declarat încântată de faptul că Portalul de servicii electronice al municipiului este gata, dar încă nu știe dacă obiectivele pe care autoritățile locale și le-au propus în urmă cu 3 ani vor fi atinse în cadrul acestui proiect.

Portalul de servicii electronice este gata. Este un instrument electronic, pus la dispoziția cetățenilor pentru a facilita depunerea de petiții și solicitări, pentru emiterea actelor administrative. Portalul funcționează ca un ghișeu virtual, în cadrul căruia întreaga procedură se realizează online, de la depunerea solicitării, până la depunerea documentului electronic, validat printr-o semnătură electronică. Documentele se eliberează electronic și vor fi comunicate tot prin acest ghișeu electronic. Portarul permite atât depunerea de solicitări, cât și primirea documentelor electronic. Vreau să menționez că autorizațiile de construire nu se emit prin acest portal. Rămânem pe aceeași procedură”, a spus Lia Olguța Vasilescu.

Pot fi depuse solicitări precum: certificatul de urbanism, certificatul de nomenclatură stradală, PUZ sau PUD, certificatul recenzat, autorizații de liber acces în centrul istoric, autorizații de branșamente și utilități, autorizații de spargere de stradă, acorduri și autorizații pentru agenții economici. Chiar dacă portalul a fost implementat, autoritățile locale nu știu cât timp vor scuti craiovenii dacă folosesc ghișeul online pus la dispoziție de Primărie, prin ePortal.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Acum, așteptarea pentru un certificat de urbanism, de exemplu, depinde și de volumul de muncă pe care îl au angajații noștri. Oricum nu trebuie să depășească perioada limită din lege. Este mult mai simplu pentru toată lumea să lucreze așa. După ce trece o lună de zile în care ne familiarizăm toți cu sistemul și colegii noștri o să vadă exact care este această dinamică, putem să spunem cât de mult a ajutat cetățenii. Omul nu trebuie să mai vină la ghișeu pentru document. Unii sunt întorși cu dosarele, acum nu se mai poate întâmpla acest lucru”, a explicat primarul Craiovei.

În urmă cu trei ani, Craiova se pregătea să treacă de la hârtie la format electronic. La acea vreme proiectul cu titlul „A.R.C.A.-Accesibilitatea procedurilor administrative prin Reducerea birocrației și digitizare pentru Cetățenii BĂNIEI” viza, în principal, reducerea cu minim 30% a timpului aferent livrării serviciilor către cetăţeni.

Valoarea totală a cererii de finanțare pentru proiectul prevăzut la art.1 din prezenta hotărâre, în cuantum de 2.953.556,00 lei (inclusiv TVA), care cuprinde următoarele cheltuieli eligibile în sumă de 2.953.556,00 lei din care: a). 59.071,12 lei-contribuția proprie la cheltuielile eligibile, în procent de 2% din valoarea totală eligibilă a proiectului; b). 2.894.484,88 lei-reprezentând finanțarea nerambursabilă, în procent de 98% din valoarea totală eligibilă a proiectului”, se arata în proiectul de hotărâre votat de consilieri.

În data de 11 decembrie 2019, viceprimarul Craiovei de la acea vreme, Stelian Bărăgan, anunţa că, în cadrul celei de-a patra ediții a Galei Smart City Industry Awards, proiectul A. R. C. A a fost premiat cu titlul de ,,Best project”, în categoria Smart Citizen.

Prin acordarea acestui premiu, se recunosc progresele înregistrate de municipiul Craiova în diversificarea serviciilor electronice destinate cetățenilor. Rezultatele efective ale proiectului vor fi vizibile în perioada imediat următoare, pe parcursul implementării activităților din cadrul proiectului”, afirma Stelian Bărăgan.

Mihail Genoiu, edilul orașului din acel moment, spunea că în ciuda faptului că la nivelul unor autorităţi locale se fac paşi spre digitalizare, bazele de date nu sunt corelate şi a cerut preşedintelui Klaus Iohannis să intervină pe lângă Guvern în acest sens.

Proiectul ARCA, ce se desfăşoară până în anul 2021,prevede o relaţionare între cetăţeni şi autoritatea locală. Practic acest proiect a fost considerat cel mai valoros în această zonă de smart city. Se lucrează la un portal, deja sunt în lucru 70 de semnături electronice digitale. Vor fi cel puţin 10 servicii care se vor digitaliza. Asta înseamnă un teanc de documente care la ora aceasta se eliberează fizic, se vor elibera electronic. Acest portal va fi în continuare actualizat şi după 2021, după ce se termină fondurile europene. Este o problemă aici pe care am ridicat-o personal domnului preşedinte Iohannis şi am cerut să facă o intervenţie la nivelul guvernului şi să medieze o intervenţie, indiferent de culoarea guvernului, această digitalizare centralizată şi uniformă în ţară. Din punctul meu de vedere, problema diasporei, şi i-am spus-o domnului preşedinte, este mai puţin legată de culoarea politică, este legată în primul rând de stresul şi greutatea de a se desfăşura orice cetăţean în hăţişul hârtiilor din ţară. Şi dacă s-au făcut paşi, la nivelul autorităţilor locale, ca paşi individuali, ei nu sunt corelaţi între ei”, a declarat Mihail Genoiu.

Politica