Astăzi, 13.07.2021, a avut loc conferința de încheiere a proiectului „Dezvoltarea infrastructurii și a serviciilor comune de intervenție în cazul situațiilor de urgență in zona de graniță Drobeta Turnu Severin – Kladovo”.
Proiectul are o perioadă de implementare de 24 de luni, începând cu data semnării contractului de finanțare, 29.07.2019 și este implementat în parteneriat cu Primăria Kladovo (Serbia) prin Programul Interreg-IPA de Cooperare Transfrontalieră România-Serbia, Axa prioritară 2: Protecția mediului și managementul riscului, având obiectivul specific: Protecția mediului și folosirea sustenabilă a resurselor naturale.
Valoarea totala a proiectului este de: 714.288,96 euro. Obiectivul principal al proiectului este: întărirea capacității de pregătire și de intervenție în cazul situațiilor de urgență pentru primăriile Drobeta Turnu Severin și Kladovo, precum și luarea de măsuri pentru conștientizarea populației cu privire la schimbările climatice și combaterea riscurilor.
Proiectul are următoarele 2 obiective specifice: Obiectivul specific 1: Dotarea celor două municipii cu echipamente adecvate de intervenție. Au fost achiziționate pentru UAT Municipiul Drobeta Turnu Severin, în cadrul acestui contract, următoarele echipamente: un autogreder, un microbuz, un motostivuitor, un miniexcavator, o mașină de tăiat asfaltul, un compactor cilindric, două motopompe pentru ape murdare, o nacelă cu ridicare tip foarfecă, un generator de curent, două diguri mobile anti-inundații, două ciocane pneumatice. Obiectivul specific 2: Creșterea conștientizării populației din cele două orașe cu privire la schimbările climatice din zona transfrontalieră.
Astfel, au fost organizate, atât în UAT Municipiul Drobeta Turnu Severin, cât și în Kladovo câte 2 seminarii de creștere a conștientizării populației cu privire la situațiile de urgență în zona de graniță cu participarea a peste 200 de oameni.