Zeci de polițiști și jandarmi se află, duminică, la datorie pentru asigurarea desfășurării în condiții de siguranță a alegerilor locale parțiale pentru primar și pentru consiliul local, organizate în comuna Deveselu.
Peste 40 de polițiștii şi jandarmi au fost mobilizați pentru protecția secțiilor de votare, soluționarea eventualelor sesizări de incidente electorale și constituirea rezervelor de intervenție.
Totodată, în sprijinul structurilor teritoriale din județele unde au loc alegeri au fost trimiși ofițeri de la nivelul Inspectoratului General al Poliției Române și al Inspectoratului General al Jandarmeriei Române.
„În noaptea de sâmbătă spre duminică, angajații MAI au asigurat paza celor 3 secții de votare, pe care le-au predat președinților birourilor electorale ale secțiilor de vot, cu sigiliile intacte, astfel încât în această dimineață, la ora 7.00, procesul de vot a început fără probleme.
Anterior zilei votului, pentru a preveni situațiile de risc pentru cetățeni, pompierii au efectuat controale în scop preventiv în secțiile de vot și instruiri cu membrii birourilor electorale asupra modalităților practice de evacuare a persoanelor, precum și a materialelor și documentelor specifice procesului electoral.
În legătură cu procesul de votare, precizăm faptul că au dreptul să voteze toți cetățenii români care au împlinit vârsta de 18 ani, cu excepția debililor sau a alienaților mintal puși sub interdicție, precum și a persoanelor care se află sub efectul unei hotărâri judecătorești definitive prin care li s-a interzis exercitarea dreptului de a alege.
Alegătorul poate vota doar la secția de votare unde este înscris în lista electorală permanentă ori la secția de votare unde este arondată adresa la care își are domiciliul sau reședința, după caz, numai pe baza unuia dintre următoarele acte de identitate: cartea de identitate, cartea de identitate provizorie, buletinul de identitate, pașaportul diplomatic, pașaportul diplomatic electronic, pașaportul de serviciu, pașaportul de serviciu electronic sau carnetul de serviciu militar, în cazul elevilor din școlile militare.
Amintim, totodată, că actele de identitate care au expirat începând cu data de 01.03.2020, își mențin valabilitatea pe toată perioada stării de alertă, precum și pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări.
Pentru asigurarea condițiilor necesare de legalitate și securitate a votului, va fi utilizat Sistemul informatic de monitorizare a prezenței la vot și de prevenire a votului ilegal”, transmit reprezentanții IPJ Olt, printr-un comunicat de presă.
Personalul MAI rămâne în dispozitiv pe toată perioada desfășurării procesului electoral, acordând maximă atenție sesizărilor privind încălcarea legii. Acolo unde situația o va impune, vor fi luate toate măsurile prevăzute de lege.
Misiunea efectivelor ministerului va continua și după ora 21.00, ora oficială de încheiere a procesului de votare, acestea rămânând în dispozitiv pentru a asigura paza buletinelor de vot, a proceselor-verbale și a celorlalte materiale necesare procesului de vot pe timpul transportului lor către birourile electorale județene.
Polițiștii olteni fac apel către toți participanții la acest proces electoral să respecte prevederile legale!