Consilierii locali craioveni se vor întruni joi, 10 iunie, în cadrul unei ședințe extraordinare, desfășurată de această dată în mediul online.
Unul dintre cele trei puncte de pe ordinea de zi și, probabil cel mai important, este cel care vizează recepția celor două autobuze electrice Solaris Urbino, din data de 2 iunie, respectiv concesionarea lor către R.A.T. Craiova.
Autobuzele în cauză, al căror preț depășește șapte milioane de lei, fac parte dintr-o achiziție publică extinsă, pregătită de municipalitatea craioveană. Acestea urmează să fie trecute în administrarea R.A.T. Craiova și puse în circulație, venind în întâmpinarea cetățenilor care utilizează mijlocul de transport în comun.
Proiectul de hotărâre privind concesionarea, către R.A.T. SRL, a unor bunuri care aparțin domeniului privat al municipiului Craiova va fi supus spre vot consilierilor locali, cu prilejul ședinței extraordinare de joi.
„Între Municipiul Craiova în calitate de cumpărător şi Solaris Bus & Coach în calitate de furnizor a fost încheiat contractul de achiziţie publică de produse nr. 63392/2020.
Conform celor menţionate în caietul de sarcini înregistrat la Primăria Craiova cu nr.1020/2020, vor fi achiziţionate 16 autobuze electrice noi de călători operabile în condiţiile de şes, 16 staţii de încărcare lentă şi 4 staţii de încărcare rapidă.
În data de 02.06.2021 au fost recepţionate două autobuze de către comisia de recepţie constituită prin Dispoziţia nr.7759/2019 a Primarului Municipiului Craiova, care a întocmit procesele verbale de recepţie şi punere în funcţiune, a acordat calificativul corespunzător, a stabilit măsuri şi termene de ducere la îndeplinire, şi a propus încadrarea mijloacelor fixe aparţinând domeniului privat al municipiului Craiova la clasificaţia 2.3.2.1.3.1.
Întrucât SC RAT SRL realizează serviciul de transport public local de persoane cu autobuze si tramvaie, efectuat prin curse regulate pe raza administrativ-teritorială a Municipiului Craiova, iar bunurile menţionate anterior fac parte din logistica necesară asigurării funcţionării transportului public, este necesară concesionarea către SC RAT SRL a bunurilor, identificate în anexă la prezentul raport.
De asemenea, acestea sunt bunuri de natura domeniului privat al Municipiului Craiova şi vor fi utilizate de către SC RAT SRL ca făcând parte din categoria bunurilor de retur (concesionate de către autoritatea locală), este necesară modificarea anexei 4.1 a Contractul de delegare a gestiunii serviciului de transport public local de persoane cu autobuze si tramvaie, efectuat prin curse regulate în municipiul Craiova, înregistrat la Primăria Municipiului Craiova cu nr.135176/27.08.2018, prin completare şi cu aceste bunuri”, potrivit proiectului de hotărâre.
Totodată, consilierii vor mai pe mese și proiectul referitor la mandatarea primarului Lia Olguța Vasilescu, să voteze și să aprobe în Adunarea Generală a Asociaţilor Asociației de Dezvoltare Intercomunitară ECODOLJ, actul adiţional nr.3 la contractul nr.370/22.05.2018 privind „Delegarea prin concesionare a gestiunii unor activităţi componente ale serviciului de salubrizare, respectiv colectarea şi transportul deşeurilor municipale şi a altor fluxuri de deşeuri în judeţul Dolj, precum şi operarea staţiei de sortare Goicea”.
„ADI ECODOLJ a încheiat Contractul nr. 370/22.05.2018 intitulat „Delegarea prin concesionare a gestiunii unor activități componente ale serviciului de salubrizare, respectiv colectarea și transportul deșeurilor municipale și a altor fluxuri de deșeuri în județul Dolj precum și operarea stației de sortare și transfer Goicea” cu Asocierea IRIDEX GROUP SALUBRIZARE S.R.L. – SERVICII SALUBRITATE BUCUREȘTI S.A. – IRIDEX GROUP IMPORT EXPORT S.R.L. În data de 02.02.2021 ADI ECODOLJ a emis către operatorul județean de colectare și transport deșeuri Asocierea S.C. IRIDEX GROUP SALUBRIZARE S.R.L. – S.C. SERVICII SALUBRITATE BUCUREȘTI S.A. – IRIDEX GROUP IMPORT EXPORT S.R.L. ordinul pentru demararea perioadei de mobilizare în Municipiul Craiova, începând cu data de 03.02.2021.
Primăria Municipiului Craiova a solicitat, prin intermediul ADI ECODOLJ, operatorului județean de colectare și transport deșeuri completarea infrastructurii existente pentru colectarea deșeurilor de tip hârtie, carton, plastic, metal și sticlă cu containere de suprafață. Acesta a dat curs solicitării municipiului Craiova, urmând să achiziționeze infrastructura necesară, transmițând totodată către ADI ECODOLJ solicitarea privind reglementarea cadrului juridic aferent (…)”, se arată în proiectul de hotărâre ce va trebui votat de consilierii locali.