Consiliul Județean Dolj pregătește o platformă electronică, prin care documentele din sectorul de urbanism pot fi solicitate și eliberate în format digital.
Digitalizarea administrației publice se află printre prioritățile Consiliului Județean, fiind astfel atribuit un contract de peste 500.000 pentru crearea portalului electronic.
Finanțarea proiectului este asigurată de Uniunea Europeană, prin intermediul fondurilor nerambursabile.
„Datorită accesului la finanțări nerambursabile, reușim să facem un pas important într-o direcție pe care am urmărit-o dintotdeauna și pe care am așezat-o printre prioritățile acestui mandat. Am început cu un proiect complex, printre ale cărui componente esențiale se regăseau fondarea platformei noastre electronice de consultare cu cetățenii, dar și o primă etapă a acestui portal dedicat unora dintre cele mai solicitate servicii oferite de Consiliul Județean, cele din domeniul urbanismului. Finalitatea consta în crearea unui sistem prin intermediul căruia și cetățenii, și firmele să poată solicita și obține acele documente care intră exclusiv în sfera de atribuții a CJ Dolj – certificate de urbanism, avize, prelungiri ale autorizațiilor de construire sau desființare.
Specialiștii noștri au sesizat și folosit însă posibilitatea de a obține fonduri, prin același program de finanțare europeană, pentru un nou proiect, în bună parte complementar primului. Astfel, odată cu atribuirea și semnarea acestui contract de servicii, vom integra în sistem alte autorități și instituții publice, de așa natură încât să putem elibera, la cerere, orice document din domeniul urbanismului, chiar dacă nu este strict în competența Consiliului Județean. Pentru toți cei care, la un moment dat, se află în situația de a solicita aceste acte, noua modalitate de relaționare va însemna timpi de răspuns mai mici, eliminarea drumurilor la ghișee și, nu în ultimul rând, economie de bani, un avantaj de care se va bucura inclusiv CJ Dolj în gestionarea informațiilor”, potrivit președintelui Consiliului Județean, Cosmin Vasile.
În acest sens, Cosmin Vasile dorește să folosească tehnologia de ultimă generație și să fie mai aproape de cetățeni.
„Parteneriatul nostru cu cetățeanul este un aspect asupra căruia insistăm zi de zi și pe care încercăm în permanență să-l îmbunătățim. Tehnologia modernă și accesul la internet sunt instrumente care ne ajută în acest sens, iar rezultatele deja se văd în demersuri finalizate, cum sunt site-ul destinat activității de transport de persoane sau ghidul turistic «Discover Dolj», ori în inițiative aflate în derulare, precum cea care urmărește scanarea întregii arhive a Consiliului Județean, tocmai pentru ca înscrisurile să poată fi mai simplu și mai rapid identificate și puse la dispoziția publicului, atunci când ne sunt solicitate. «Mai aproape de comunitate» este deviza sub care lucrăm, în următorii 4 ani”, a completat Cosmin Vasile.
Contractul „Extindere portal electronic de servicii al CJ Dolj cu servicii partajate de urbanism și amenajarea teritoriului și de instruire a personalului la sediul CJ Dolj” a fost atribuit la o valoare de 534.286 lei, inclusiv TVA.
Demersul constituie o componentă a proiectului „Dezvoltare strategică și eficiență administrativă – Județul Dolj”, cu o valoare totală de 1.687.551,14 lei, finanțat în cadrul Programului Operațional Capacitate Administrativă 2014 – 2020.
foto: smartcitymagazine.ro