Compania CFR Călători introduce de săptămâna aceasta vagoane de dormit și în trenurile care circulă în timpul zilei.
Primele vagoane vor circula din 8 aprilie pe două trenuri de lung parcurs: Iași – Timișoara și Baia Mare – București, potrivit unui comunicat al instituției.
”Fiind tot timpul atenţia la ceea ce ne spun călătorii noştri, am considerat că trebuie să le oferim un nou produs. Este vorba de vagoanele de dormit sau vagoane cușetă, care vor circula şi pe timp de zi. Ce rezolvă acest lucru? Rezolvă, pentru că avem trenuri care, programat, trec de 10 ore în parcurs și atunci sunt o mulțime oameni care doresc să se odihnească şi pe durata călătoriei, dar sunt oameni care doresc să aibă un regim de exclusivitate în tren, să îşi rezerve o cabină în care să fie singuri sau într-o formulă mai restrânsă, cu soţul, soţia, partenerul”, a declarat Dan M. Costescu, director general CFR Călători.
Nu este prima oară când vagoane de dormit și cușete sunt puse pe trenuri de zi. Acum 2-3 ani un IR București – Sibiu avea în timpul săptămânii vagoane de tip cușetă.
Acum vor fi puse astfel de vagoane pe garniturile de lung parcurs, care depășesc 10 – 15 ore, noul serviciu fiind introdus la sugestia publicului – spune directorul general al CFR Călători, Dan Costescu.
Program trenuri
Vagoanele de dormit vor circula în compunerea trenurilor:
- IR 1745/ RE 4005 București Nord (plecare 6:00) – Cluj Napoca (sosire 15:24/ plecare 15:44) – Baia Mare (sosire 20:00)
- RE 4006/ IR 1746 Baia Mare (plecare 05:40) – Cluj Napoca (sosire 09:47/ plecare 09:57) – București Nord (sosire 19:41)
Vagoanele cușetă vor circula în compunerea trenurilor:
- IR 1833 Iași (plecare ora 06:05) – Cluj Napoca (sosire 14:58/ plecare 15:29) – Timișoara Nord (sosire ora 21:58)
- IR 1834 Timișoara Nord (plecare ora 06:49) – Cluj Napoca (sosire 12:43/ plecare 12:58) – Iași (sosire ora 21:46)
Potrivit sursei citate, vagoanele de dormit și cușetă sunt dotate cu instalații de climatizare și prize electrice.
Serviciul va fi extins ulterior și pe alte rute, în funcție de solicitările călătorilor și de condițiile specifice trenurilor.