Furnizorul de energie electrică și gaze naturale CEZ Vânzare a identificat o fraudă online ca urmare a unei înșelăciuni informatice transmisă clienților CEZ, prin care aceștia au fost îndrumați să achite plata facturilor într-un alt cont decât cel menționat în facturi/contracte.
În acest sens, echipa juridică CEZ Vânzare a semnalat situația organelor competente, fiind vorba de infracțiunile de înșelăciune și fals și uz de fals. Totodată, departamentele din cadrul companiei au inițiat procedura de cercetare internă pentru evaluarea completă a situației.
Menționăm faptul că toate modalitățile de plată oficiale pe care clienții CEZ Vânzare le pot utiliza pentru plata facturilor la energie electrică și gaze naturale sunt prezentate pe website-ul CEZ, în secțiunea modalități de plată sau pe verso factură (pentru facturile primite în format fizic).
Pentru transfer bancar menționăm conturile colectoare în care pot fi achitate facturile:
– Cont bancar BRD: IBAN RO57 BRDE 170S V285 1226 1700
– Cont bancar Banca Transilvania: IBAN RO56 BTRL 0030 1601 0074 3903
– Cont bancar Garanti Bank: IBAN RO49UGBI 0000 6520 0251 1RON
– Cont bancar BCR: IBAN RO12 RNCB 0022 0207 1498 0001
– Cont bancar Citi Bank: IBAN RO18 CITI 0000 0007 2506 7011
– Cont bancar ING: IBAN RO07 INGB 0006 0081 9626 8915
– Cont bancar Unicredit Bank: RO60 BACX 0000 0006 0250 3000
– Trezoreria Statului – Cont bancar: RO40 TREZ 2915 069X XX00 6470
În acest cont pot efectua plăți doar unitățile bugetare care au conturi deschise la această instituție.
IMPORTANT!
Solicităm clienților să rămână #CEZinformați și precauți în fața unor eventuale fraude online de tip phishing și să apeleze cu încredere datele de contact online pentru a verifica orice situație suspectă.
Reamintim modalitățile prin care puteți recunoaște tentativele de phishing:
– Verificați cu atenție adresa de e-mail a expeditorului;
– Nu luați în considerare și nu accesați link-uri de la adrese de e-mail, transmise în numele CEZ Vânzare, care nu au extensia @cez.ro și @cezinfo.ro;
– Evitați deschiderea atașamentelor dacă nu sunteți siguri de conținutul acestora. Plasați cursorul peste link-urile suspecte, înainte de a da click pe ele, urmărind ca adresa URL a link-ului/ link-urilor în cauză să corespundă cu descrierea acestuia;
– Evitați introducerea datelor cu caracter personal sau efectuarea plăților în pagini nesecurizate. Plata facturilor emise de furnizorul CEZ Vânzare poate fi efectuată online doar prin intermediul platformei My CEZ, metodă securizată.
– Canalele cel mai des utilizate în cazul fraudelor online sunt email-urile sau sms-urile care conțin mesaje alarmante cu îndemnuri de a accesa link-uri și de a efectua plăți în termene scurte.
Cum procedați, atunci când primiți un mesaj/ email suspect?
Cea mai sigură măsură de prevenire a unei posibile fraude online este să nu dați curs recomandărilor din astfel de mesaje.
Pentru a anunța orice tentativă suspectă, furnizorul de energie electrică și gaze naturale CEZ Vânzare le recomandă clienților săi să folosească unul din următoarele canalele de comunicare:
– Info Linia CEZ – 0251 929, disponibil şapte zile pe săptămână, în intervalul orar 08:00 – 20:00;
– Chatul cu un consultant CEZ Vânzare. Chatul online, implementat de furnizorul CEZ Vânzare pe websiteul https://www.cezinfo.ro/ este disponibil luni – vineri, în intervalul orar 08:00 – 16:00;
– Formularul online de înregistrare a sesizărilor accesând https://www.cez.ro/ro/sesizari-form
– Prin corespondenţă scrisă la adresa de e-mail [email protected]
Vă recomandăm ca în cazul sesizărilor transmise online către CEZ Vânzare privind emailurile suspecte, să atașați mesajul suspect, pentru a se putea vizualiza și header-ul acestuia.
Direcţia Comunicare şi Marketing
CEZ România