CEZ Group a aprobat vânzarea activelor sale din România către fondurile administrate de Macquarie Infrastructure and Real Assets (”MIRA”). Activele constau în 7 companii, inclusiv rețeaua de distribuție a energiei electrice, furnizarea de electricitate și cel mai mare parc eolian pe uscat din Europa de la Fântânele – Cogealac. CEZ rămâne activ în România, dezvoltându-și portofoliul de servicii energetice. Încheierea tranzacției va fi supusă aprobării Autorității Europene Antitrust și a Consiliului Suprem de Apărare a Țării din România.
Cornelia Szabo, CEO CEZ Vânzare, a răspuns unor întrebări despre cum această tranzacție îi poate afecta pe clienți și angajați.
Ce efect are această tranzacție asupra consumatorului final?
Vânzarea activelor nu afectează în niciun fel relația comercială dintre CEZ Vânzare și clienții săi. Contractele rămân neschimbate sub toate aspectele lor (obligații și beneficii, preț, durată, obiect). Echipa CEZ Vânzare rămâne aceeași, la fel și canalele de comunicare, punctele de contact și plata pe care clienții le folosesc în prezent. Toate contractele și acordurile existente rămân valabile, atât în cazul angajaților, cât și al clienților și partenerilor de afaceri. Clienții nu trebuie să întreprindă demersuri suplimentare pentru păstrarea condițiilor actuale.
Care este noua strategie CEZ în ceea ce privește clienții săi?
În România, avem în continuare responsabilitatea de a asigura servicii în care pot avea încredere toți cei peste 1.3 milioane de clienți CEZ.
Indiferent de rezultatul final al tranzacției, vom continua să gândim cele mai utile servicii și produse, la prețuri corecte pentru client, care să ne asigure loialitatea clienților existenți, dar și atractivitatea pentru clienți noi. Produse precum CEZ Verde și servicii precum My CEZ au la bază dialogul constant cu clienții noștri care ne văd ca pe un partener de încredere pentru proiectele și căminele lor.
Și în perioada următoare, vom lupta împotriva sărăciei energetice. #PromisiunePentruAcasa – platforma CEZ Vânzare care încurajează grija față de resursele oferite de natură și atenția la nevoile oamenilor a dezvoltat un instrument digital de analiză prin care consumatorii din întreaga țară pot descoperi cât de eficiente sunt locuințele lor din punct de vedere energetic. Prin completarea chestionarului de pe platforma Portalul de Eficiență și răspunsul la câteva întrebări simple, adaptate tipului de locuință, utilizatorii pot afla dacă au o casă verde – eficientă permanent, o casă albastră – optimă, o casă galbenă – consumatoare sau o casă roșie – ineficientă energetic.
Vom fi mai mult online în contact cu noul furnizor, sau se vor păstra centrele de relații cu clienții?
Investițiile noastre în digitalizare și eforturile de a promova canalele online vor continua, pentru că, mai ales în contextul actual, sunt cele mai sigure și eficiente canale atât pentru clienții, cât și pentru angajații noștri. În același timp, centrele noastre de relații cu clienții vor continua să funcționeze, respectând toate regulile de prevenție a infectării și reglementările în vigoare.
My CEZ, CEZInfo cum se transformă acestea? Produsele care au fost denumite așa și care sunt foarte utile pentru clienți, deci se renunță la ele?
CEZ va continua să acționeze responsabil și sustenabil până la finalizarea tranzacției. Indiferent de rezultatul final al tranzacției, vom continua să gândim cele mai utile servicii și produse, la prețuri corecte pentru client, care să ne asigure loialitatea clienților existenți, dar și atractivitatea pentru clienți noi. Produse precum CEZ Verde și servicii precum My CEZ au la bază dialogul constant cu clienții noștri, care ne văd ca pe un partener de încredere pentru proiectele și căminele lor.
Atunci când CEZ a preluat Electrica au existat o serie de modificări pt clienți, inclusiv renunțarea la punctele de încasare CEZ, se ia în considerare revenirea la un alt mod de plată sau renunțarea la altele?
Echipa CEZ Vânzare rămâne aceeași, la fel și canalele de comunicare, punctele de contact și plata pe care clienții le folosesc în prezent.
Direcția Comunicare & Marketing
CEZ România