22 de bătrâni au fost cazaţi în condiţii inumane într-un cămin de vârstnici din Craiova. Căminul, situat lângă Casa de Pensii Dolj, a mai fost închis în urmă cu doi ani, de autorităţi. De atunci însă, nimeni nu a mai trecut pragul acestui centru. Până marţi, când inspectorii Direcţiei de Sănătate Publică (DSP) Dolj au făcut verificări, în urma unei sesizări.
O parte dintre bătrâni erau cazaţi la subsolul clădirii. În spaţii nezugrăvite şi fără ferestre. S-a găsit mizerie inclusiv în spaţiile alimentare. Vârstnicii sau familiile lor plăteau lunar 2.200 lei pentru cazare în acest cămin.
„În anul 2018 a mai fost un control, aici. Atunci, DSP Dolj a dispus suspendarea activității, tot pentru nereguli. A și fost aplicată o amendă. Azi, am descoperit că în acest centru sunt camere cu bătrâni și la subsolul clădirii, unde pereții sunt nezugrăviți, iluminatul nu este corespunzător și nu au nici ferestre. În azil sunt 22 de bătrâni. Azilul nu are medic și nu respectă nici o normă igienico-sanitară. A funcționat deși activitatea era suspendată de doi ani. Astăzi (n.r. – marţi), când reprezentanții DSP Dolj au descoperit că încă funcționează au aplicat o amendă de 40.000 de lei și au cerut închiderea unității”, a declarat Valeria Andreescu, directorul DSP Dolj.
Bătrânii cazaţi aici vor fi preluaţi de familiile lor, ori vor fi transferaţi în alte centre. Reprezentanţii căminului au fost amendaţi cu 40 mii lei, iar DSP Dolj a dispus închiderea definitivă a acestui centru.
Mizerie şi alimente expirate, la centrele de carantină
Amenzi de peste 60.000 lei şi la centrele de carantină. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor face de râs hoteluri din Craiova care nu au fost în stare să asigure condiţii bune personelor plasate în carantină.
„Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) continuă seria de acțiuni de control, la nivelul întregii țări, pentru a verifica modul în care comercianții îndeplinesc prevederile Ordonanțelor militare adoptate până în acest moment, menite să prevină răspândirea noului coronavirus Covid-19, precum și felul în care respectă drepturile consumatorilor.
Sub coordonarea Președintelui ANPC, Eduardt Cozminschi și a Directorului General, Paul Anghel, echipele Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Dolj au efectuat, pe 28.04.2020, verificări la unitățile din Craiova care asigură servicii de cazare și catering pentru persoanele aflate în carantină”, au anunţat reprezentanţii ANPC într-un comunicat de presă.
Potrivit acestora, în urma controalelor făcute la societățile comerciale SC Flormang Com SRL, SC Lorpal SRL (Casa Zamfirescu) și SC MBI Travel SRL s-au constatat numeroase abateri la blocurile alimentare: nerespectarea condițiilor de depozitare a alimentelor; folosirea de materii prime cu durata valabilității depășită sau care nu erau însoţite de eticheta de produs de unde să rezulte principlalele elemente de identificare şi caracterizare; schimbarea stării termice a produselor; în spaţiile de pregătire a preparatelor culinare se utilizau ustensile depreciate, iar condiţiile igienice erau necorespunzătoare, respectiv paviment depreciat, pereţi cu urme de grăsime, hote murdare cu urme de grăsime arsă.În spaţiile de cazare ale Flormang au fost găsite lenjerii, saltele și perne pătate, neigienizate, iar în camere nu era curăţenie.
„În urma controalelor efectuate agenții economici au fost sancționați contravențional cu amenzi în valoare de 48.000 lei dispunându-se, totodată, și aplicarea măsurii complementare de închiderea unităților respective pe o perioadă de până la 6 luni”, au mai transmis reprezentanţii ANPC.