Angajatorii pot depune începând de astăzi solicitările pentru obţinerea fondurilor necesare achitării şomajului tehnic pentru perioada 16-30 martie, ele urmând să fie procesate în termen de cel mult 15 zile pentru persoanele care au contracte individuale de muncă şi de 10 zile pentru persoanele care lucrează în alte forme contractuale. Angajatorii au termen trei zile de la primirea banilor să îi vireze către angajaţi.
Potrivit procedurii, angajatorii vor transmite online Agențiilor Județene de Ocupare a Forței de Muncă (AJOFM), fiecare în județul în care are sediul social, documentele necesare pentru obținerea fondurilor de la stat în vederea acoperirii salariilor/veniturilor angajaților lor care se află în șomaj tehnic, informează digi24.ro
Fiecare AJOFM are o adresă de email dedicată pentru preluarea documentelor: [email protected].
Documentele necesare, care se depun și se procesează online sunt:
-cerere;
-declaratie pe proprie răspundere;
-lista cu angajații care intră în șomaj tehnic.
Angajatorii sau angajații care doresc să obțină informații suplimentare cu privire la acordarea șomajului tehnic, pot apela: 021/4444-000, număr cu tarif normal.
Tot de miercuri, 1 aprilie 2020, se pot transmite către Agențiile Județene pentru Plăți și Inspecție Socială (AJPIS) documentele necesare pentru obținerea fondurilor/sprijinului financiar de la stat pentru acoperirea veniturilor următoarelor categorii afectate de criza COVID 19:
1. – PFA – uri;
– Întreprinderi individuale;
– Întreprinderi de familie;
– Profesii liberale.
2. Sportivii, respectiv cei cu contracte de activitate sportivă, antrenorii, arbitrii etc.
3. Persoanele fizice cu drepturi de autor și drepturi conexe (ex. scriitori, compozitori, fotografi, artiști plastici)
Documentele care trebuie depuse:
– Cerere;
– Declarație pe proprie răspundere;
– Alte acte ce pot ajuta în soluționarea solicitării (ex: extras de cont bancar).
Persoanele care doresc să obțină informații suplimentare privind obținerea sprijinului acordat de stat prin ANPIS, pot apela următoarele numere de telefon: 0786.59.46.87; 0786.56.09.30; 0786.56.09.22; 0786.16.95.92; 0786.39.39.86, iar adresele de email din fiecare județ, unde pot fi trimise documentele pot fi găsite aici: http://www.mmanpis.ro/wp-content/uploads/2020/03/EMAIL-PLATI-COVID.pdf
Ministrul Muncii a transmis că depunerea documentelor, pentru pentru perioada 16-31 martie 2020, se face între 1-10 aprilie.