Clubul lui Mihai Rotaru se perfecționase în copierea marketing-ului American, dar acum face un pas înapoi, către Liga a doua românească
Celor
de la Universitatea Cluj le-a picat fisa să dispute un meci virtual
FIFA 20 Pro Clubs în compania celor de la Dinamo București, clubul
prieten. Inițiativă unică, prin intermediul căreia suporterii puteau
cumpăra bilete, urmând ca banii strânși să fie donați la Spitalul Clinic
de Boli Infecțioane din Cluj-Napoca. Meciul s-a jucat ieri seară, cu
peluza oaspete plină. S-au vândut 4.500 de bilete cu 5 lei, adică 22.500
lei în lupta împotriva Covid 19.
Ideea le-a plăcut teribil celor de
la CSU Craiova, așa că clubul lui Mihai Rotaru i-a dat copy-paste și va
organiza un meci virtual în care își va înfrunta proprii suporteri,
echipa Peluza Nord. Pe același model, cu donație spre Victor Babeș,
spitalul de Infecțioase din Craiova.
Nu este prima dată când
marketing-ul sau strategia de comunicare a clubului oltean se bazează pe
clonarea ideilor altora. Astfel, la mijlocul lui decembrie 2014,
înaintea unui meci cu FC Voluntari, departamentul de imagine al
craiovenilor a regizat un moment realizat cu 3 ani în urmă la un meci de
baseball din SUA. S-au copiat întocmai mișcările lui Orbit, mascota
celor de la Houston Astros.
Peste nici două luni, PR-ul celor de la
CSU Craiova recidiva. Modul în care a fost prezentat Mitriță la New York
City FC a fost analizat cu atenție de olteni, care au dat un copy-paste
peste politica editorială de pe site-ul yankeilor. Astfel „10 things to
know” despre Mitriță, urcat pe site de americani, a fost tradus rapid
și de craioveni pentru a-l prezenta pe Fortes: „10 lucruri de știut”.
S-a copiat până și hash-tag-ul, mizându-se pe prenume: #WelcomeAlexandru
a devenit #BunVenitCarlos!
Categoric, oamenii lui Rotaru au avut
recent și idei originale. Spre exemplu: în plină criză pandemică, în
care 6.000 de oameni de la Ford – principalul agent economic al orașului
– erau trimiși în șomaj tehnic, clubul omului de afaceri
bucureșean punea în vânzare statuete de porțelan cu jucătorii săi, la
prețul de 1.199 lei, adică în zona cuantumului veniturilor ce le vor
primi lunar muncitorii de la fabrica americanilor.