Supermarketurile şi hypermarketurile iau măsuri excepţionale din cauza coronavirusului, acestea fiind stabilite în scopul prevenirii răspândirii noului virus.
Conducerea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a organizat o întâlnire cu reprezentanţii şi membrii Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR).
În cadrul întâlnirii care a a avut loc la iniţiativa ANPC, reprezentanţii retailerilor au prezentat un sumar al acţiunilor întreprinse pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus COVID-19, potrivit adevarul.ro
Măsurile luate:
- La nivelul lanţurilor comerciale din cadrul AMRCR s-au luat măsuri menite să prevină aglomerările şi s-au implementat măsurile recomandate pentru dezinfectarea zonelor de interacţiune intensă (cărucioare, clanţe/mânere, uşi acces, benzi case de marcat, POS, butoane lift, grupuri sanitare etc);
- Personalul din cadrul magazinelor este instruit şi monitorizează permanent respectarea distanţei de siguranţă (minim 1 m) între clienţi, inclusiv prin folosirea unor mijloace de semnalizare precum benzi pe podea, afişe la casă sau distanţatoare sub diverse forme de panotaj ;
- Marile lanţuri comerciale au stabilit grupuri interne de lucru pentru implementarea tuturor măsurilor menite să protejeze sănătatea clienţilor şi angajaţilor deopotrivă ;
- Nu au fost semnalate la nivelul AMRCR situaţii de majorări de preţuri
- Stocurile de alimente de bază nu reprezintă o problemă, iar traficul de consumatori variază în funcţie de specificul şi formatul fiecărui magazin;
- La acest moment nu sunt probleme legate de stocurile de produse dezinfectante, deşi cererea continuă să fie foarte mare;
- Clienţii sunt informaţi cu privire la măsurile de prevenire a infecţiei cu COVID-19 printr-o serie de afişe şi mesaje în cadrul punctelor de vânzare;
- S-au sistat activităţile de sampling şi cele de testare a produselor dermo-cosmetice în magazin ;
- În condiţiile suspendării activităţii şcolare, s-au implementat sisteme şi programe speciale de lucru pentru a veni în sprijinul angajaţilor cu copii ;
- Programul de lucru a fost regândit pentru a se limita aglomerările în mijloacele de transport ; S-a implementat o procedură de triaj a angajaţilor pentru a preveni accesul la locul de muncă a persoanelor care prezintă simptomatologie specifică (ex. febră, tuse, stare de rău); Au fost stabilite componenţe clare nominale ale echipelor de lucru, precum şi perimetre stricte în care angajaţii îşi desfăşoară activitatea şi fluxuri de deplasare în cadrul activităţii ;
- Membrii au informat că există proceduri interne cu privire la orice situaţia deosebită ce este raportată imediat angajatorului şi autorităţilor.
Pentru clienţii din magazine, în această perioadă se recomandă:
– Păstrarea unei distanţe de siguranţă de minim 1 metru faţă de celelalte persoane din magazin;
-Respectarea indicaţiilor şi mesajelor afişate în magazine;
-Evitarea cumpărăturilor în orele de vârf;
-Efectuarea cumpărăturilor la cele mai apropiate magazine pentru a se evita folosirea mijloacelor de transport în comun;
– Evitarea desfacerii în magazin a produselor ambalate;
– Folosirea mănuşilor de unică folosinţă sau a pungilor disponibile în magazin;
– Utilizarea dispenserelor cu produse dezinfectante poziţionate în spaţiile publice.