Al doilea workshop dedicat fermierilor, pentru a asigura necesarul de materii prime pentru lanțul de aprovizionare a fabricii sunliquid® de producere a etanolului celulozic. Peste 200 de contracte de parteneriat încheiate până în acest moment. 20,000 de tone de paie colectate în anul 2019 in regiune.
Clariant, companie inovatoare axată pe produse chimice de specialitate, și partenerul de consorțiu, Industrielle Biotechnologie Bayern Netzwerk GmbH, au organizat ieri, cel de-al doilea workshop dedicat fermierilor din Oltenia. Acest eveniment reprezintă un pas înainte în vederea atingerii obiectivului de a construi parteneriate de lungă durată cu fermierii, pentru a asigura aprovizionarea cu materii prime a fabricii sunliquid® de producere a etanolului celulozic, din Podari, Craiova. Începând cu anul 2017, o echipă dedicată formată din patru membri, a încheiat contracte pe termen lung cu peste 200 de fermieri, pentru a asigura aprovizionarea fabricii cu reziduuri agricole.
În cadrul workshop-ului, Dragoș Gavriluță, Director de proiect sunliquid® Romania și Paul Popescu, Manager al Departamentului de Aprovizionare cu Materii Prime și Logistică, le-au oferit participanților informații despre faza de construcție a fabricii Clariant sunliquid® din Podari. Mai mult, fermierii au putut afla care sunt oportunitățile pe care le pot obține fiind parte a acestui proiect, dar și care au fost rezultatele obținute în campania de recoltare din anul 2019.
“Fermierii din Oltenia sunt primii agricultori din România care vor putea transforma reziduurile agricole într-o sursă suplimentară de venit, în timp ce livrează paiele la fabrica sunliquid®, unde vor fi transformate în biocombustibili avansați. Obiectivul nostru este acela de a crea un lanț de aprovizionare bine pus la punct, prin parteneriate puternice cu fermierii locali și, pot spune că am făcut deja câțiva pași importanți în această direcție”, a declarat Dragoș Gavriluţă.
Fermierii au fost încântați să afle că se pot implica în mai multe activități ale lanțului de aprovizionare cu materii prime, de exemplu, ca furnizori de paie, dar și ca prestatori de servicii conexe: balotare, încărcare, transport la fabrică sau la diferite puncte intermediare de depozitare.
Clariant a început campania de recoltare în anul 2018, colectând 3.000 de tone de paie. În 2019, au fost colectate în jur de 20.000 de tone de paie de grâu de pe o suprafață totală de aproximativ 8.000 hectare. Aprovizionarea cu materie primă va continua până va ajunge la 250.000 de tone, aceasta fiind capacitatea totală a fabricii. Cu contractele de parteneriat încheiate până acum, Clariant a asigurat deja o mare parte din materia primă necesară pentru uzina sunliquid® din Podari.
“Workshop-ul acesta m-a convins că un parteneriat pe termen lung cu Clariant este, într-adevăr, o oportunitate de a obține venituri suplimentare din paiele care, în trecut nu ne-au adus niciun beneficiu. Acești bani pot fi folosiți pentru a investi în utilaje agricole cu ajutorul cărora putem oferi servicii suplimentare în cadrul lanțului de aprovizionare”, a declarat unul dintre participanţii la eveniment.
Pe lângă workshop-ul dedicat fermierilor, Clariant a luat măsuri importante pentru coordonarea eficientă a lanțului de aprovizionare pentru fabrica sunliquid®. De exemplu, începând cu anul 2019, operațiunile de recoltare a paielor sunt coordonate, gestionate și monitorizate printr-o aplicație digitală care permite echipei Clariant să monitorizeze îndeaproape toate activitățile și utilajele pentru balotare, transport și depozitare.
Fabrica Clariant din Podari aduce în România o inovație industrială de producere a etanolului celulozic din reziduuri agricole, utilizând tehnologia sunliquid®. Din momentul în care fabrica va fi operațională, vor fi necesare 250.000 de tone de paie anual pentru a produce 50.000 de tone de etanol celulozic. Clariant investește peste 100 de milioane de Euro în acest proiect, și va primi o finanţare de 40 de milioane de Euro din partea Uniunii Europene.
Etanolul celulozic este un biocombustibil avansat, cu adevărat sustenabil și aproape neutru din punct de vedere al dioxidului de carbon, care este produs din reziduuri agricole precum paie de grâu, prin utilizarea tehnologiei sunliquid®, dezvoltată de compania Clariant și premiată la nivel internațional. Importanța acestui biocombustibil avansat crește semnificativ în contextul normativelor dedicate sustenabilității, adoptate de Uniunea Europeană, care vizează sprijinirea utilizării energiei din surse regenerabile în toate tipurile de transport. Prin urmare, etanolul celulozic produs în Podari va avea un impact economic semnificativ la nivel regional.
Informații cheie despre fabrica Clariant de producere a etanolului celulozic sunliquid® din Podari:
Proiectul realizat de compania Clariant în Podari este cea mai mare investiţie în derulare din regiunea Craiovei.
Peste 800 de noi locuri de muncă vor fi create în faza de construcţie.
Fabrica sunliquid® va genera crearea de locuri de muncă ecologice în zona predominant rurală a localității Podari: aproximativ 100 de angajați cu normă întreagă în fabrică și aproximativ 300 de persoane în afara acesteia (teren / logistică).
Noua fabrică va fi construită pe un teren cu o suprafaţă de 98.000 de metri pătraţi și va respecta cele mai înalte standard.
Tehnologia sunliquid® permite producerea etanolului celulozic în mod sustenabil și competitiv, la scară comercială, cu economii masive ale emisiilor de gaze cu efect de seră.
Proiectul este finanţat de cel de-al Șaptelea Program Cadru al Uniunii Europene pentru cercetare, dezvoltare tehnologică și demonstraţii prin Acordul de finanţare nr. 322386 (SUNLIQUID) și de Bio-Based Industries Joint Undertaking, în cadrul programului de cercetare și inovare al Uniunii Europene „Orizont 2020”, prin Acordul de finanţare nr. 709606 (LIGNOFLAG).
Clariant este o companie inovatoare axată pe produse chimice de specialitate, având sediul în Muttenz, lângă Basel/Elveţia. La data de 31 decembrie 2018, compania avea un număr total de 17.901 de angajaţi. În anul fiscal 2018, Clariant a înregistrat vânzări de 6.623 miliarde de franci elveţieni din afacerile în derulare. Compania activează în patru domenii de business: Produse Chimice de Îngrijire, Cataliză, Resurse Naturale și Materiale Plastice și Învelișuri. Strategia organizaţiei Clariant se bazează pe cinci piloni: accentul pe inovaţie prin cercetare și dezvoltare, valoare adăugată și sustenabilitate, repoziţionarea portofoliului, accelerarea creșterii și creșterea profitabilităţii.