Absolvenţii instituţiilor de învăţământ preuniversitar sau universitar din promoţia 2019 trebuie să se înscrie în baza de date a Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Mehedinţi ca şomer neindemnizat, într-o primă fază, în termen de 60 de zile calendaristice de la data absolvirii studiilor, anunţă reprezentanţii instituţiei.
Aceştia atrag atenţia că termenul de 60 de zile calendaristice de la data absolvirii studiilor este termen de decădere din drepturi.
„Dacă termenul de 60 de zile calendaristice menţionat anterior nu este respectat, prin neprezentare sau prezentare după acest termen pentru a fi înregistraţi ca şomeri neindemnizaţi, absolvenţii instituţiilor de învăţământ pierd dreptul de a mai primi ulterior indemnizaţia de şomaj.
AJOFM Mehedinți atenţionează absolvenţii de liceu promoţia 2019, indiferent dacă promovează sau nu examenul de bacalaureat, sau dacă nu participă la examenul de bacalaureat, că termenul de 60 de zile calendaristice a început din data de 1 iunie 2019 (conform ordinului ministrului educației naționale privind structura anului şcolar 2018-2019, pentru clasele terminale din învățământul liceal anul școlar s-a încheiat în data de 31 mai 2019), ultima zi de înregistrare fiind 30 iulie 2019.
Elevii care nu au situația școlară încheiată la unele discipline se pot înregistra în evidențele AJOFM Mehedinți în termen de 60 de zile calendaristice de la data promovării examenelor de corigență (data înscrisă în adeverința eliberată de instituția de învățământ).
Adeverinţa de absolvire a claselor terminale trebuie să conţină precizarea exactă a datei absolvirii cursurilor (zi, lună, an), potrivit ordinului ministrului educaţiei naţionale”, se arată într-un comunicat de presă al instituţiei.
Actele necesare fiecărui absolvent al unei instituții de învăţământ pentru depunerea dosarului de şomer neindemnizat sunt:
– cartea de identitate, original şi copie xerox;
– adeverinţă de la medicul de familie cu menţiunea „APT MUNCĂ” sau „CLINIC SĂNĂTOS”;
– diplomă, certificat de studii, adeverinţă, după caz, eliberată, în condiţiile legii, de una din instituţiile de învăţământ gimnazial, profesional, special, liceal, postliceal sau superior, de stat ori particular, autorizat sau acreditat în condiţiile legii, original şi copie xerox;
– adeverință de venit de la administrația financiară;
– dosar cu şină.
Informaţii suplimentare pot fi obținute de la sediul AJOFM Mehedinți din Drobeta Turnu Severin, bd. Carol I, nr. 3, telefon 0252 / 319029.