Primăria Craiova intenţionează să facă o centură intermediară care să preia traficul dinspre Bucureşti spre Bariera Vâlcii şi invers. Prima lucrare în acest sens a demarat pe Carpenului, viitor bulevard al oraşului.
Pe Carpenului va fi mai întâi casetat canalul, cu o lungime de 1.691 metri, care acum este plin de gunoaiele aruncate de oameni. Apoi se va turna asfalt.
„Vremea bună a permis ca lucrările pe acest tronson din canalul Carpenului să înainteze. Primii metri de conductă deja au fost introduşi. Lucrările nu sunt atât de simple cât au părut la început. Sunt excavaţii, se curăţă tot stratul vegetal. Se introduce un pământ de bună calitate, după care se sapă din nou şanţuri în care se introduce tubulatura de 1200, un diametru care să permită debitele care sunt calculate în zona respectivă. Lucrările sunt în grafic. În paralel va lucra şi Compania de Apă. Sunt câteva tronsoane pe care cei de la Compania de Apă trebuie să îşi finalizeze canalizarea menajeră, dar şi nişte branşamente pe care le au de realizat pentru ca după aceea să nu se mai intervină asupra asfaltului”, a explicat Mihail Genoiu, primarul Craiovei, în cadrul unei vizite efectuate joi la faţa locului.
Termenul de execuţie a lucrărilor este de 10 luni. Proiectul a început în luna decembrie a anului trecut, astfel că în octombrie ar trebui să fie gata.
Valoarea proiectului este de 15,8 milioane lei, fără TVA.
Primarul a mai precizat şi că străzile care pornesc din canalul Carpenului vor fi reabilitate: „Prima la care deja s-a dat ordinul de începere a lucrărilor este strada Merişorului. Continuă apoi şi celelalte străzi care ies din acest bulevard”.
Primăria intenţionează să continue lucrările, până la realizarea unei centuri intermediare.
„În continuare, de la intersecţia cu strada Gârleşti şi până la lacul Hanul Doctorului, cu posibilitate de ieşire în Calea Bucureşti, tot acest canal care este în acest moment la fel de inaccesibil cum a fost şi canalul Carpenului va face obiectul unui Studiu de Fezabilitate pentru a continua lucrările şi a ne înţepa cu această arteră cu patru benzi în Calea Bucureşti. La fel şi în celălalt sens, dincolo de intersecţia cu strada Teilor, se va face un studiu pe canalul Mălinului înspre zona Lacul Tanchiştilor, pe undeva în strada Bariera Vâlcii să aibă o străpungere spre Centura de Nord. Practic, uşor-uşor, se configurează o centură intermediară care să asigure accesul dinspre Bucureşti înspre cartierul Bariera Vâlcii şi invers, degrevând celelalte artere ale oraşului de această circulaţie destul de intensă”, a declarat Mihail Genoiu.
Edilul a mai precizat că şi lucrările de asfaltare a străzilor din oraş continuă: „Pachetul de încă o sută de străzi e aproape pregătit pentru a începe proiectarea, în aşa fel încât în momentul în care se finalizează pachetul de 87 de străzi să înceapă execuţia altor o sută şi lucrurile să continue până la finalizarea tuturor străzilor care nu au asfalt la această oră”.