Şeful Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor din MAI, la inaugurarea Serviciului din Celaru: Ne dorim să aveţi acces la servicii de calitate

Ana-Maria Constantinescu

Locuitorii comunei Celaru au, de marţi, propriul Serviciu Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor. Acesta a fost inaugurat în prezenţa directorului Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administratea Bazelor de Date, din Ministerul de Interne, comisar – şef de poliţie Cătălin Giulescu.

La eveniment a luat parte şi directorul executiv al Direcției Publice Comunitare de Evidență a Persoanelor Dolj, Marin Stănică, dar şi reprezentanţii acestor servicii din judeţele Olt, Mehedinţi şi Gorj.

Este o plăcere şi o onoare să mă aflu în rândul dumneavoastră. Eu sunt vâlcean şi revin cu deosebită plăcere, de fiecare dată, în Oltenia. Deschiderea unui serviciu public comunitar este foarte important în special pentru comunitate. Va permite prestarea unui serviciu de calitate la un nivel pe care noi ni-l dorim şi deschide posibilitatea prestării unor servicii noi, electronice. Ne dorim să avem cât mai multe astfel de servicii, astfel încât informaţiile referitoare la identitatea persoanei să fie accesibile autorităţilor publice, iar pe de altă parte dumneavoastră să aveţi acces la nişte servicii de calitate”, a afirmat Giulescu.

La rândul său, Marin Stănică a declarat: ”Acest serviciu va face mult mai bine, mult mai rapid pentru cetăţenii comunei Celaru, cum se întâmplă şi pentru cetăţenii din celelalte localităţi unde funcţionează astfel de serviciii, în a-şi obţine nu numai actele de identitate, dar şi paşapoarte, permise, certificate de înmatriculare. Scutesc drumuri, scutesc bani, vor avea servicii de o calitate superioară, pentru că primarul localităţii este ales din patru în patru ani, iar calitatea serviciilor va trebui să fie pe măsură dacă vrea să le obţină votul”.

- Advertisement -

Peste 4000 de oameni vor beneficia de acest serviciu.

Am înfiinţat acest serviciu din dorinţa de a scuti deplasarea cetăţenilor la Leu, de a scuti timpul pe care îl pierdeau pentru a obţine un act de identitate. Se poate ridica în aceeaşi zi o carte provizorie cu care se poate merge oriunde, la orice instituţie din România. Acest lucru este necesar, în special în comunitatea noastră care numără 4.600 locuitori, întinşi în cinci sate, avem, în mare, 2200 gospodării şi, din păcate, avem şi multe persoane care nu au actele de stare civilă făcute sau actualizate”, a explicat primarul localităţii.

Sediul serviciului este situat vizavi de Primăria Celaru, iar programul de funcționare va fi zilnic, de luni până vineri, între orele 08.30 – 16.30, cu excepția zilei de miercuri, când programul este prelungit până la ora 18.30.

Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor din comuna Celaru devine al 51-lea serviciu care funcționează pe raza județului Dolj, ceea ce situează județul nostru pe prima poziție la descentralizarea serviciilor de evidență a persoanelor.

Ne bucurăm că am avut posibilitatea de a susține înființarea structurii care și-a deschis astăzi porțile, venind astfel în sprijinul celor peste 4.500 de locuitori ai comunei. De acum, ei nu trebuie să mai străbată o distanță de aproape 50 de kilometri, până în comuna Leu și înapoi, pentru a depune cererile și, apoi, pentru a-și ridica documentele.

Doresc să-i felicit pe toți cei care au contribuit la succesul acestui demers și să le mulțumesc pentru implicare colegilor noștri din cadrul Direcției Publice Comunitare de Evidență a Persoanelor, alături de care continuăm să implementăm strategia pentru descentralizare în acest domeniu“, a transmis, printr-un comunicat de presă președintele Consiliului Județean Dolj, Ion Prioteasa.

 

author avatar
Ana-Maria Constantinescu
Distribuie acest articol