Ministerul Sănătăţii şi UNICEF au lansat, marţi, campania de promovare a vaccinării cu ROR (rujeolă-oreion-rubeolă) “Copilăria cel mai frumos cadou”.
Scopul acestei campanii este de a informa părinţii despre beneficiile vaccinării pentru a alege să îşi protejeze copiii. Obiectivul principal este recuperarea vaccinării copiilor conform Programului Naţional de Vaccinare, potrivit ministrului sănătății.
Și preşedintele Societăţii Române de Microbiologie, Alexandru Rafila, susţine că doar 5 % dintre copii din România studiază la şcoală despre educaţie pentru sănătate, precizând că o campanie de informare despre vaccinare este binevenită.
Campania este o continuare a campaniilor door-to-door de informare şi recuperare vaccinală realizate, în 2018, de Ministerul Sănătăţii în parteneriat cu Organizaţia Mondială a Sănătăţii şi UNICEF în mai multe comunităţi vulnerabile din judeţele Mehedinţi şi Bacău.
În cadrul sesiunilor de informare, o echipă de specialişti, formată din medic de familie, medic epidemiolog şi psiholog, a prezentat părinţilor informaţii cu privire la beneficiile vaccinării şi riscurile nevaccinării şi a răspuns întrebărilor adresate de aceştia. Ministerul Sănătăţii anunţă că rata de acoperire vaccinală ROR a crescut în aceste comunităţi la peste 90%.