Facebook a anunţat joi că a suspendat 559 de pagini şi 251 de conturi pentru încălcarea regulilor reţelei de socializare împotriva spamului.
Se pare că multe dintre ele erau adevărate „uzine de reclame”, folosind Facebook pentru a-i face pe utilizatori să creadă că sunt forumuri de dezbateri politice, potrivit celor doi responsabili ai reţelei de socializare.
Facebook lucrează în prezent la crearea unei celule de criză la sediul său din Silicon Valley pentru ca reţeaua să nu poată fi utilizată în scopul influenţării rezultatelor viitoarelor alegeri din Brazilia şi Statele Unite, pregătind răspunsuri la potenţiale scenarii precum un val de ştiri false sau campanii care doresc să convingă oamenii, în mod greşit, că pot vota prin SMS.
Compania americană doreşte să împiedice repetarea incidentului referitor la influenţarea votanţilor survenit înaintea alegerilor prezidenţiale din Statele Unite în 2016, câştigate de Donald Trump.
Directorul reţelei de socializare, Mark Zuckerberg, a dat recent asigurări că Facebook este „mai bine pregătită” împotriva încercărilor de influenţare a comportamentului alegătorilor.