Autorităţile din Caracal au demarat procedurile pentru construcţia unei pasarele peste calea ferată, care ar putea interconecta centura de ocolire a municipiului, administrată de CNAIR, şi micentura pe care municipalitatea o construieşte.
Viceprimarul municipiului Caracal, Octavian Stănescu, a declarat că, în anul 1991, construcţia acestei pasarele a fost începută şi abandonată, aproape imediat.
„Este vorba despre o construcţie a unei pasarele, începută în anul 1991 şi abandonată din lipsă de fonduri. Noi am început construcţia acelei minicenturi ocolitoare, adică strada Valter Mărăcineanu, şi prin construcţia acestei pasarele am putea lega centura de ocolire a Caracalului, administrată de Compania de Drumuri, de această minicentură. Ne-am propus ca după finalizarea minicenturii să o dăm în proprietatea CNAIR, iar noi să o administrăm. Printr-un parteneriat cu Ministerul Transporturilor sau printr-un parteneriat public privat, dacă va trece legea, să dezvoltăm această pasarelă care ar trece peste calea ferată”, a afirmat Stănescu.
El a adăugat că primul pas este expertizarea construcţiei existente de aproape trei decenii.
„În momentul de faţă, am luat legătura cu nişte specialişti care vor realiza o expertiză să vadă dacă acei piloni care au fost construiţi în ’91 mai pot fi consolidaţi sau nu. Deocamdată, ne concentrăm pe finalizarea minicenturii, după care vor demara demersurile pentru această pasarelă”, a mai declarat viceprimarul.
Lucrările la cea de a doua centură de ocolire a municipiului Caracal, cea de Nord, investiţie realizată prin PNDL, au fost sistate din cauza unui cablu al CFR ce trebuie relocat.
„Lucrările la minicentură vor fi reluate de săptămâna viitoare, de luni, dar doar pentru relocarea cablului CFR”, a mai declarat Stănescu.
Centura de Nord sau mini-centura Caracalului va avea 1,8 kilometri, iar finanţarea este asigurată de Ministerul Dezvoltării, prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală (PNDL) 1. Autorităţile au finalizat deja procedura de atribuire a contractului, valoarea investiţiei ridicându-se la aproximativ 2,5 milioane lei.
Traseul mini-centurii de ocolire a Caracalului începe de la intrarea dinspre Slatina, imediat în stânga.
Între timp, a fost inaugurată centura de ocolire a municipiului Caracal, construită de CNAIR. Lucrarea a fost finalizată la finalul lunii mai, la şapte ani de la începerea investiţiei.
Lucrările la centura de ocolire a municipiului Caracal au început pe 4 mai 2011, dar contractul a fost reziliat pe 4 decembrie 2012, deoarece progresul fizic la data transmiterii înştiinţării de reziliere era de 16,85%. Abia în 2014, contractul de lucrări a fost atribuit prin licitaţie deschisă firmei S.E.C.O.L. – Societa Edile Costruzioni e Lavori S.p.A., având o durată de execuţie de 12 de luni şi o perioadă de garanţie a lucrărilor de 24 luni. Nici acest termen nu a fost respectat, recepţia finală fiind făcută abia acum.
La începutul anului 2017, Guvernul a alocat 1,5 milioane lei pentru finalizarea centurii ocolitoare a Caracalului. Banii alocaţi ar fi trebuit să ajungă pentru finalizarea celor trei sensuri giratorii care leagă varianta de reţeaua existentă de drumuri. Cele trei sensuri giratorii erau prevăzute în proiectul de reabilitare a DN6 Alexandria – Craiova, investiţie care ar fi trebuit finalizată înaintea centurii ocolitoare. Cum DN6 a rămas fără constructor, iar centura a fost finalizată, CNAIR a trebuit să lanseze un proiect separat pentru sensurile giratorii.
Lipsa unei legături a drumului de ocolire cu reţeaua rutieră existentă nu este prima problemă întâmpinată în construcţia centurii Caracalului. Anul trecut, CNAIR a trebuit să facă noi exproprieri pentru a putea fi relocaţi mai mulţi stâlpi de iluminat dintr-un sens giratoriu, dar şi de pe traseul centurii de ocolire.
Contractul pentru construcţia variantei de ocolire a municipiului Caracal are o valoare de 44.472.173,75 lei, fără TVA.