Numărul localităților din județul Dolj în care sunt deschise servicii locale de evidență a persoanelor continuă să crească. Joi a fost deschis cel cu numărul 50, la Ghidici, iar în curând alte 18 primării ar urma să aibă astfel de servicii.
Cel de-al 50-lea serviciu public de evidență a persoanelor din județ a fost inaugurat joi, în comuna Ghidici, de președintele Consiliului Județean (CJ) Dolj, Ion Prioteasa, deputatul Eliza Ștefănescu și primarul localității, Constantin Tache.
Cu această ocazie, președintele CJ Dolj vorbit despre susținerea pe care instituția o acordă în sensul continuării procesului de extindere a rețelei județene de structuri pentru eliberarea actelor de identitate, precum și în vederea completării serviciilor pe care acestea le oferă cu activități care includ emiterea permiselor de conducere, a certificatelor de înmatriculare sau a pașapoartelor.
„Ne face o mare plăcere să fim astăzi la Ghidici, printre prieteni, printre oameni deosebiți, pentru a lua parte împreună la un eveniment cu totul special. Astăzi, în comuna dumneavoastră începe să funcționeze cea de-a 50-a structură de evidență a persoanelor din Dolj, ceea ce pentru județul nostru înseamnă o reconfirmare și o consolidare a poziției de lider la nivel național în privința descentralizării acestor servicii. Putem spune că, alături de autoritățile locale și de colegii noștri de la direcția de specialitate a Consiliului Județean, am parcurs pași notabili, dacă ne gândim că, atunci când am început procesul prin care ne-am propus să aducem activitatea de eliberare a actelor de identitate cât mai aproape de beneficiari, întreaga rețea din Dolj număra doar 9 unități. Este o zi importantă pentru comunitatea din Ghidici, cu aproape 2.500 de doljeni care, începând din acest moment, își vor putea obține sau înnoi cărțile de identitate mult mai simplu, într-un timp mai scurt și fără costuri suplimentare, deoarece nu va mai fi nevoie să se deplaseze la Calafat. Ne bucurăm că am putut sprijini această inițiativă și felicităm autoritatea locală, pe domnul primar Constantin Tache, pe colegii noștri din cadrul Direcției Publice Comunitare de Evidență a Persoanelor Dolj și pe domnul director Marin Stănică, pentru că toți și-au adus contribuția la această reușită. De asemenea, le dorim mult succes celor care încep de astăzi lucrul în cadrul serviciului din Ghidici și le spunem încă de acum să se pregătească pentru faza următoare a demersului, pentru că vom continua strategia de extindere a rețelei județene de evidență a persoanelor, dar ne vom îndrepta atenția, în paralel, și către diversificarea serviciilor oferite publicului de aceste structuri, astfel încât în viitor să poată derula și activități care privesc eliberarea pașapoartelor și a permiselor de conducere sau înmatricularea autovehiculelor“, a declarat, Ion Prioteasa.
La rândul său, primarul comunei Ghidici, Constantin Tache, a declarat: „Suntem onorați să vă avem alături la evenimentul ocazionat de inaugurarea serviciului de evidență a persoanelor în localitatea noastră. Este un obiectiv deosebit, pe care ni l-am dorit foarte mult și pe care astăzi putem spune că l-am îndeplinit. Avem bucuria să fie împreună cu noi oameni care ne-au susținut și în acest demers, dar și în tot ceea ce s-a realizat în comuna Ghidici, oameni care ne-au promovat și reprezentat interesele: președintele Consiliului Județean Dolj, domnul Ion Prioteasa, doamna deputat Eliza Ștefănescu, precum și personalul din cadrul Direcției Publice Comunitare de Evidență a Persoanelor Dolj, care și-a dat întreg concursul pentru punerea în funcțiune a acestei noi structuri.“
Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor Ghidici va funcționa între orele 8.30 și 16.30 în zilele de luni, marți, miercuri și vineri și în regim de program prelungit, între 8.30 și 18.30, în zilele de joi.
Pe de altă parte, Marin Stănică, directorul Direcției Publice Comunitare de Evidență a Persoanelor Dolj, intituție aflată în subordinea Consiliului Județean, a declarat, joi, că, în curând, și în alte localități din județ vor fi deschise astfel de servicii.
„Avem încă 15 localități în așteptare, în pregătire. Mai sunt alte trei localități care și-au exprimat intenția de a deschide astfel de servicii”, a adăugat Marin Stănică.
Conform acestuia, creșterea numărului de servicii publice comunitare de evidență a persoanelor care funcționează în județul Dolj, este rezultatul interesului pe care autoritățile locale împreună cu Consiliul Județean Dolj – reprezentat prin Direcția Publică Comunitară de Evidență a Persoanelor, îl acordă în mod constant procesului de descentralizare a serviciilor publice, pentru apropierea acestora de cetățean.