Autorităţile au suspendat lucrările la centura de Nord a Caracalului, din cauza unor probleme la gradul de compactare a terenului.
Viceprimarul Caracalului, Octavian Stănescu, a declarat că sunt aşteptate o serie de studii privind fundaţia viitorului drum de ocolire, după care lucrările vor fi reluate.
„Așteptăm niște dispoziții de șantier de la proiectanți și câteva studii de încercare a patului de fundare. Sunt mici probleme ale gradului de compactare a terenului. Deocamdată, până vin dispozițiile și rezultatul încercărilor, sunt suspendate lucrările”, a afirmat Stănescu.
Centura de Nord sau mini-centura Caracalului va avea 1,8 kilometri, iar finanţarea este asigurată de Ministerul Dezvoltării, prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală (PNDL) 1. Autorităţile au finalizat deja procedura de atribuire a contractului, valoarea investiţiei ridicându-se la aproximativ 2,5 milioane lei.
Traseul mini-centurii de ocolire a Caracalului începe de la intrarea dinspre Slatina, imediat în stânga.
Între timp, a fost inaugurată centura de ocolire a municipiului Caracal, construită de CNAIR. Lucrarea a fost finalizată la finalul lunii mai, la şapte ani de la începerea investiţiei.
Lucrările la centura de ocolire a municipiului Caracal au început pe 4 mai 2011, dar contractul a fost reziliat pe 4 decembrie 2012, deoarece progresul fizic la data transmiterii înştiinţării de reziliere era de 16,85%. Abia în 2014, contractul de lucrări a fost atribuit prin licitaţie deschisă firmei S.E.C.O.L. – Societa Edile Costruzioni e Lavori S.p.A., având o durată de execuţie de 12 luni şi o perioadă de garanţie a lucrărilor de 24 luni. Nici acest termen nu a fost respectat, recepţia finală fiind făcută abia acum.
La începutul anului 2017, Guvernul a alocat 1,5 milioane lei pentru finalizarea centurii ocolitoare a Caracalului. Banii alocaţi ar fi trebuit să ajungă pentru finalizarea celor trei sensuri giratorii care leagă varianta de reţeaua existentă de drumuri. Cele trei sensuri giratorii erau prevăzute în proiectul de reabilitare a DN6 Alexandria – Craiova, investiţie care ar fi trebuit finalizată înaintea centurii ocolitoare. Cum DN6 a rămas fără constructor, iar centura a fost finalizată, CNAIR a trebuit să lanseze un proiect separat pentru sensurile giratorii.
Lipsa unei legături a drumului de ocolire cu reţeaua rutieră existentă nu este prima problemă întâmpinată în construcţia centurii Caracalului. Anul trecut, CNAIR a trebuit să facă noi exproprieri pentru a putea fi relocaţi mai mulţi stâlpi de iluminat dintr-un sens giratoriu, dar şi de pe traseul centurii de ocolire.
Contractul pentru construcţia variantei de ocolire a municipiului Caracal are o valoare de 44.472.173,75 lei, fără TVA.