Un consorţiu italian va reabilita podul rutier peste Olt de la Slatina, contractul de atribuire a lucrării fiind semnat recent de reprezentanţii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Craiova.
Directorul Secţiei Drumuri Naţionale (SDN) Slatina, Adrian Motorga, a declarat că lucrările propriu-zise ar urma să înceapă anul viitor, consorţiul format din cinci firme italiene având trei luni la dispoziţie pentru realizarea documentaţiei tehnice.
„Este vorba despre o asociere de firme din Italia. Trei luni au la dispoziţie pentru proiectare şi 12 luni pentru execuţie. Practic, anul acesta se vor ocupa de proiectare. Trebuie să facă proiectul tehnic, să fie avizat în CTE, să obţină avizele şi autorizaţiile necesare. După aceea, se va da ordin de începere pentru execuţie”, a afirmat Motorga.
El a adăugat că încă nu s-a stabilit care va fi ruta ocolitoare, după închiderea traficului rutier pe Podul Olt.
„Ca rută ocolitoare, în studiul de fezabilitate, este cea de la Moşteni. Vom vedea dacă va rămâne aceasta, aşteptăm proiectul şi propunerea pentru ruta ocolitoare. Va fi o discuţie comună şi vom alege varianta optimă”, a mai spus Adrian Motorga.
Proiectul privind reabilitarea Podului Olt este gestionat de Direcţia Regională Drumuri şi Poduri (DRDP) Craiova şi nu de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Valoarea estimată, fără TVA, a investiţiei este de 26,35 milioane lei. Contractul este finanţat cu bani de la bugetul de stat.
De-a lungul timpului, în calea de rulare a Podului Olt au apărut gropi mai mici sau mai mari. Cea mai recentă este din 26 iulie 2016, când angajaţii SDN Slatina au împrejmuit zona cu balize de ocolire, în aşteptarea scoaterii la licitaţie a lucrării de reparaţie. Ulterior, „artificiul” găsit de drumari a fost aplicarea unei plăci de metal deasupra fisurii. Deoarece nu s-a intervenit, groapa s-a mărit, iar soluţia găsită a fost aplicarea unei plăci de metal şi mai mare. Abia în august 2017, groapa a fost astupată.
Şi în 2010, în dreptul primului picior al podului, dinspre Slătioara, în carosabil a apărut o groapă de o jumătate de metru. Aceasta a fost acoperită după câteva zile în care traficul s-a desfăşurat cu greutate sau a fost închis. Costurile acelei lucrări s-au ridicat la aproximativ 200 de milioane de lei vechi.
Problemele cu găurile în covorul asfaltic au început să apară după mineriada din 1999, când pentru blocarea accesului, pe pod au fost puse bucăţi mari de piatră, care au afectat structura de rezistenţă. Pe de altă parte, problemele din ultimii ani sunt cauzate chiar de lucrările de reabilitare de acum 25 de ani, care au fost făcute de mântuială.