Studenții din anul III, din cadrul Facultăţii de Management, Inginerie Economică în Agricultură și Dezvoltare Rurală – Filiala Slatina, au susţinut, luni, examenul la disciplina Agromarketing, prezentat ca o lecție deschisă. Împărţiţi în grupe, ei au prezentat diverse produse agroalimentare pentru care au creat branduri şi campanii de marketing.
La eveniment a fost şi Toma Dinu, decanul Facultăţii de Management Agricol din cadrul USAMV Bucureşti, dar şi elevi de la Colegiile Economic şi „Nicolae Titulescu” din Slatina. Aceştia din urmă au avut posibilitatea să vadă ce presupune un astfel de examen.
„Ştiţi că în fiecare an, în această perioadă, studenţii noştri din anul III susţin un examen la materia Marketing şi Agromarketing. Este un examen «altfel», pentru că el se prezintă ca o lecţie deschisă, opt grupe de studenţi prezentând de data aceasta diverse produse agroalimentare, pe criterii de marketing, respectând o grilă a agromarketingului şi marketingului. Prin acest demers noi încercăm să îi învăţăm să se prezinte în faţa unui public format din profesori, elevi de la Colegiul Economic, Colegiul «Nicolae Titulescu» şi studenţi din alţi ani care încercă să se obişnuiască cu ideea că şi ei trebuie să susţină un astfel de examen în anul III”, a declarat directorul Filialei Slatina a USAMV, Victor Tiţa.
El a adăugat că prin astfel de demersuri, elevii au şansa să pună în practică ceea ce învaţă de-a lungul anului.
„Este un examen care încearcă să le dezvolte şi inteligenţa emoţională. Noi ne reproşăm în educaţie faptul că nu îi învăţăm suficient de bine să se reprezinte public pe elevii şi studenţii noştri şi iată că, prin demersuri de acest gen, facem şi acest lucru. Mai mult decât atât promovăm produse locale, unele dintre ele chiar există, altele sunt inventate de ei, însă, din câte am observat eu, ele ar funcţiona foarte bine nu numai pe piaţa românească, ce bine ar fi dacă am găsi şi o piaţă în exterior, dar şi prin vânzarea online”, a mai spus Tiţa.
La rândul său, decanul Dinu Toma a afirmat că pentru studenţi este important să conştientizeze faptul că „atunci când consumăm ceea ce producem, practic ne salvăm propriul loc de muncă”.
„Suntem organizaţi astăzi (n.red. – luni) să facem un pic «Şcoala altfel!», «Facultatea altfel!». Studenţii de la Marketing iau parte la un eveniment desfăşurat atât la Slatina, cât şi la Bucureşti, şi anume prezentarea proiectelor de marketing prin care încearcă să promoveze un produs local, să-l aducă la cunoştinţa consumatorilor şi să-l lanseze. Ceea ce este expus aici este rodul activităţii profesorului de marketing, domnul Nijloveanu, alături de studenţii săi, iar ideile sunt exclusiv ale lor. Studenţii sunt cei care au conceput şi au făcut toate aceste materiale de promovare, iar eu sper că prin acest demers studenţii să conştientizeze importanţa produselor locale, importanţa consumului local şi să conştientizeze că atunci când consumăm din ceea ce producem, practic ne salvăm propriul loc de muncă”, a afirmat Dinu Toma.