vineri, noiembrie 22, 2024

Ultima ora

Sport

Atribuirea contractului de reabilitare a Podului Olt, încă în așteptare

Anunţată pentru luna aprilie, termenul pentru desemnarea firmei care va reabilita Podul Olt a fost prelungit.

Directorul Secţiei Drumuri Naţionale (SDN) Slatina, Adrian Motorga, a declarat că procedura s-a prelungit după ce au fost cerute constructorilor clarificări din punct de vedere tehnic.

„S-a prelungit termenul pentru că încă nu s-a terminat această procedură de atribuire, la nivel de DRDP. Au fost foarte multe întârzieri cauzate de clarificări. Au fost cerute clarificări constructorilor din punct de vedere tehnic. Comisia se întruneşte săptămânal, un reprezentant SDN fiind membru în comisie”, a declarat Motorga.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Proiectul privind reabilitarea Podului Olt este gestionat de Direcţia Regională Drumuri şi Poduri (DRDP) Craiova şi nu de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Valoarea estimată, fără TVA, a investiţiei este de 26,35 milioane lei, fără TVA. Contractul este finanţat cu bani de la bugetul de stat.

De-a lungul timpului, în calea de rulare a Podului Olt au apărut gropi mai mici sau mai mari. Cea mai recentă este din 26 iulie 2016, când angajaţii SDN Slatina au împrejmuit zona cu balize de ocolire, în aşteptarea scoaterii la licitaţie a lucrării de reparaţie. Ulterior, „artificiul” găsit de drumari a fost aplicarea unei plăci de metal deasupra fisurii. Deoarece nu s-a intervenit, groapa s-a mărit, iar soluţia găsită a fost aplicarea unei plăci de metal şi mai mare. Abia în august 2017, groapa a fost astupată.

Şi în 2010, în dreptul primului picior al podului, dinspre Slătioara, în carosabil a apărut o groapă de o jumătate de metru. Aceasta a fost acoperită după câteva zile în care traficul s-a desfăşurat cu greutate sau a fost închis. Costurile acelei lucrări s-au ridicat la aproximativ 200 de milioane de lei vechi.

Problemele cu găurile în covorul asfaltic au început să apară după mineriada din 1999, când pentru blocarea accesului, pe pod au fost puse bucăţi mari de piatră, care au afectat structura de rezistenţă. Pe de altă parte, problemele din ultimii ani sunt cauzate chiar de lucrările de reabilitare de acum 25 de ani, care au fost făcute de mântuială.

Politica