Casa Județeană de Asigurări de Sănătate (CJAS) Gorj a încheiat, pentru anul în curs, doar două contracte cu furnizorii care oferă servicii medicale la domiciliu. Conform legii, aceștia acordă asistenţă respectând un plan de îngrijiri în conformitate cu recomandările făcute de către medicii de specialitate din ambulatoriu şi spital, zilnic, inclusiv vineri, sâmbătă, duminică şi în timpul sărbătorilor legale. Un asigurat poate beneficia de servicii de îngrijiri medicale la domiciliu în funcţie de recomandarea medicului, dar nu mai mult de 90 zile de îngrijiri / în ultimele 11 luni, în mai multe etape. Un episod de îngrijire este de maximum 30 de zile. Potrivit conducerii Casei Județene de Asigurări de Sănătate Gorj, numărul furnizorilor care au contract cu CJAS a scăzut de la un an la altul. „În 2016, aveam 10 furnizori de îngrijiri medicale la domiciliu. Doi au fost cu probleme și le-am reziliat contractele, altul a renunțat la contract la sfârșitul anului, iar unul nu a mai vrut să încheie act adițional la începutul anului 2017. La recenta sesiune de contractare, doar doi furnizori s-au înscris și au fost acceptați”, a explicat Daniel Șurlea, președintele Casei Județene de Asigurări de Sănătate Gorj.