Cea de a VI-a ediţie a manifestării „Slatina, Oraşul Copiilor” se desfăşoară, de 1 iunie, pe Esplanada din centrul oraşului. Municipalitatea a pregătit copiilor cu vârsta cuprinsă între 3 şi 14 ani jocuri interactive cu premii, dar şi spectacole de magie, cu baloane de săpun, de improvizaţie, atelier de știință, teatru stradal, Atelier Astronomic – telescop şi Ferma de animale.
Viceprimarul municipiului Slatina, Gigi Vâlceleanu, a declarat că municipalitatea a alocat suma de 50.000 pentru desfăşurarea manifestării „Slatina, Oraşul Copiilor”, de 1 iunie.
Evenimentul se adresează copiilor cu vârsta cuprinsă între 3 şi 14 ani şi se va desfăşura pornind de la un Atelier, la alegerea participantului, fiind obligatoriu de parcurs însă toate cele patru Ateliere, într-o ordine aleatoare, fiecare având un obiect de activitate diferit, după cum urmează: Atelierul nr. 1: Fii spontan! (jocuri interactive, improvizaţie); Atelierul nr. 2: Fii creativ! (pictură pe bloc de desen, pictură pe figurine de gips, creare felicitări, pictare baloane); Atelierul nr. 3: Fii în lumea virtuala! (jocuri virtuale, ochelari 3D); Atelierul nr. 4: Fii sportiv! (tras cu arcul, pistol cu bile – airsoft, aruncarea la coş de baschet, badminton).
După ce va parcurge fiecare Atelier de pe traseu, în ordinea aleasă de către participant şi în urma desfăşurării unui minim de activităţi din fiecare Atelier, participantul va primi o ştampilă pe Harta Adventure Land (care va face dovada parcurgerii traseului) şi va merge la următorul Atelier (ordinea prezentării la ateliere este aleatorie). În momentul în care participantul va avea pe Harta Adventure Land cele 4 ştampile, acesta va merge la Punctul final al aventurii, Foto Booth.
Ajuns aici, participantul se va fotografia alături de personaje din lumea desenelor animate, cu diverse accesorii hazlii care să îi rămână ca amintire de la acest eveniment şi va primi o fotografie cu magnet şi ultima ştamplilă pe Harta Adventure Land.
În momentul în care va deţine pe Paşaport toate cele 5 ştampile, participantul se va deplasa la punctul unde vor fi amenajate Tombolele pentru a participa la extragere.
La acest Punct, participantul va prezenta Harta Adventure Land, completată cu datele personale şi de contact în rubricile destinate acestui scop, precum şi semnatura. Se decupează partea perforată care conţine seria Harta Adventure Land, numele, prenumele tutorelui sau reprezentantului (însoţitorului), semnătura, şi se va introduce în urna pe care se găşeste trecută categoria de vârstă.
„Participanţii care nu deţin pe Harta Adventure Land toate cele 5 ştampile nu se vor putea înscrie la Tombolă”, se precizează în regulamentul competiţiei.
Înscrierea participanților se va face la faţa locului, la cele patru puncte de Informare, prin ridicarea Harta Adventure Land, pe baza datelor personale şi a semnăturii că sunt de acord cu condițiile de participare din Regulament.
De asemenea, pe Esplanadă vor mai exista ateliere și spectacole opționale la care participanții vor putea lua parte doar dacă doresc: Spectacol de magie, Atelier de știință, Teatru stradal – „Dacii și Romanii”, Spectacol cu baloane de săpun, Spectacol “Trupa Copiii din vecini”, Spectacol de Improvizație – trupa de teatru, Atelier Astronomic – telescop, Ferma de animale.
Premiile ce se vor acorda în cadrul evenimentului vor fi expuse în partea din faţa scenei şi vor fi acordate în urma extragerii tichetelor din urne, pe categorii de vârste, după cum urmează:
între 3 – 4 ani: 3 triciclete; 10 puzzle-uri pentru copii;
între 5 – 6 ani: 6 trotinete; 10 mingi fotbal;
între 7 – 9 ani: 10 ghiozdane complet echipate;
între 10 – 11 ani: 3 skateboard-uri, 5 seturi rachete tenis câmp;
între 12 – 14 ani: 3 biciclete;
70 invitaţii la teatru pentru copii.
Teatrul pentru copii se va desfăşura în data de 9 iunie, începând cu ora 11.00, la Centrul Cultural „Eugen Ionescu”, iar câștigătorii pot veni însoțiți de două persoane.
„Extragerea se va face de către un participant ales aleator din public. Participanţii declarați câştigători în urma extragerii tichetelor din urne vor fi invitaţi pe scenă unde le va fi înmânat premiul, iar tutorele legal sau reprezentantul (însoţitorul) va semna de primire în „Tabelul cu premii acordate” care va fi pus la dispoziţie de către Organizator. Persoanele declarate câştigătoare care, în momentul anunţării şi înmânării premiilor, nu vor fi prezente în locaţia de desfăşurare a Evenimentului, vor fi înştinţate ulterior de către Organizator pentru a se prezenta să ridice premiul, indicându-li-se: data, ora şi locul”, mai precizează organizatorii.