Drumul Expres Craiova – Pitești și Spitalul Regional Craiova sunt două obiective extrem de importante pentru regiune, ambele proiecte fiind acum în lucru. Proiectul privind realizarea drumului expres se află în faza de evaluare a ofertelor depuse de firmele ce vor să-l construiască, în timp ce proiectul spitalului regional este în lucru acum la Ministerul Sănătății, după cum a precizat, într-un interviu acordat „Jurnalul Olteniei”, vicepreședintele Senatului, Claudiu Manda, președinte al PSD Dolj.
Ofertele depuse pentru realizarea Drumului Expres sunt în evaluare la Ministerul Transporturilor și dacă nu vor fi contestații „într-o perioadă următoare destul de scurtă”, contractele vor fi adjudecate și se va putea trece la organizarea de șantier și construcția efectivă a drumului, a declarat, pentru Jurnalul Olteniei, președintele PSD Dolj. Claudiu Manda a explicat și de ce a fost aleasă varianta drum expres și nu cea de autostradă.
„Unul dintre lucrurile de care ne-am temut să vorbim în campania electorală pentru că toată lumea a vorbit că Oltenia vrea autostradă, că e nevoie și au fost momente în care noi am guvernat și ni s-a părut destul de greu să spundem și noi „da, domne, după 20 și ceva de ani, dacă ajungem la guvernare vom face autostradă”. Am spus lucrurile acestea după ce s-au terminat voturile, la investire și la ridicarea voturilor, că una dintre obligațiile pe care le va avea grupul parlamentar PSD de Dolj, la care sigur pot să adere și alți parlamentari de Dolj și de la ALDE și din alte partide, este să facem autostradă. Este un subiect peste care trecem foarte ușor. Discuțiile au fost la nivelul Ministerului Transporturilor că procedurile pentru a declanșa studiu de fezabilitate, proiect tehnic, toată partea asta pentru a avea autostradă în noțiunea clasică a termenului ar fi întârziat cu cel puțin doi ani, dacă nu mai mult. Iar cel mai important lucru pentru noi era să demarăm cât mai repede procedurile, să se ajungă la partea de execuție și, desigur, de aici încolo, execuția să dureze, conform caietelor de sarcini. Atunci am avut de ales între a declanșa procedurile pentru autostrada clasică sau să luăm un proiect mai vechi de drum expres de mare viteză în regim de autostradă, iar asta a fost decizia pe care a acceptat-o și Ministerul Transporturilor, în discuțiile cu noi, și a fost asumată de minister”, a precizat senatorul Claudiu Manda.
Potrivit liderului PSD Dolj, procedura a fost mult mai simplă, iar pașii pentru realizarea obiectivului au putut fi parcurși mai rapid.
„Acolo procedura (n.r. – la varianta drum expres) era doar de actualizare indicatori pentru că documentația era făcută deja. S-au parcurs toate etapele. S-au depus ofertele pentru cele cinci tronsoare în care este împărțit drumul, iar în acest moment la minister este faza de evaluare a ofertelor. Suntem deja în linie dreaptă și dacă nu vor fi contestații la tronsoane, nu știu cine sunt firmele care au licitat, nu ăsta este interesul Olteniei, sau Doljului sau Craiovei, ne așteptăm ca într-o perioadă următoare destul de scurtă să se adjudece aceste contracte și să se semneze, după care au un termen de un an de organizare de șantier, de documentație, de avize și doi ani de execuție. Dacă lucrurile merg cum ne dorim noi toți, craiovenii și doljenii și oltenii, putem să vorbim la sfârșitul acestui mandat electoral de un drum expres în care se circulă cu 130 km/oră, care are două benzi de circulație, care are separare între benzi, dar nu are banda de rezervă ca să fie numit autostradă. Un drum expres de mare viteză despre care putem să spunem că în administrația aceasta un guvern PSD – ALDE îl asumă și îl face”, a încheiat Claudiu Manda.
Reamintim că, la sfârșitul lunii octombrie, ministerul Transporturilor a făcut publice numele firmelor care vor să proiecteze și să construiască Drumul Expres Craiova – Slatina – Pitești. Întregul proiect are o lungime de aproximativ 121 km și o valoare estimată de 3.770.640.827,48 lei, fără TVA și va fi finanțat din POIM 2014-2020. Drumul expres Craiova – Pitești va avea 4 benzi de circulație (2 benzi pe sens) și va asigura o conexiune corespunzătoare a zonei de Sud – Vest a României la Coridorul IV Pan European.
Spitalul regional – „obiectiv extrem de important, pe care îl avem în atenție”
Un alt obiectiv asumat de PSD a fost spitalul regional din Craiova, obiectiv despre care nu s-a mai vorbit de ceva vreme. Claudiu Manda a afirmat că, în acest moment, Ministerul Sănătății lucrează la întocmirea documentației pentru accesarea fondurilor europene în vederea realizării acestui obiectiv.
„Guvernul a preluat tot ce a făcut guvernul anterior, guvernul tehnocrat, și a dus mai departe. Adică zero. Asta s-a preluat. În acest moment s-a adoptat Hotărârea de Guvern de transfer a terenului de la Ministerul Apărării către Ministerul Sănătății”, a precizat Claudiu Manda.
Este vorba despre o suprafață de circa 18 hectare de teren, în zona Centurii de Nord a Craiovei. Inițial fusese aprobat un teren care nu era suficient de mare.
„În plus, terenul respectiv era traversat de o țeavă de gaze și pe deasupra o linie de curent. Curentul putea fi îngropat, dar rămânea țeava de gaze. Soluția pe care au găsit-o a fost peste drum. Ministerul lucrează la documentația necesară aplicării proiectului pe fonduri europene. Este un obiectiv extrem de important pe care Craiova și-l dorește și de care are nevoie și pe care îl avem în atenție”, a mai spus vicepreședintele Senatului.
Reamintim că reprezentanții Ministerului Sănătății au explicat, pentru Jurnalul Olteniei, că „documentația pentru Spitalul Regional din Craiova este în curs de elaborare de către Consultantul contractat de Banca Europeană de Investiții (BEI). Documentația va fi finalizată în luna martie 2018, conform calendarului de măsuri convenit cu BEI. Procedura de achiziție pentru proiectarea și execuția acestui obiectiv va fi demarată în 2018, după aprobarea cererii de finanțare de către Comisia Europeană”.
Conform informațiilor cunoscute până acum, costul unui spital ar urma să fie de peste 200 de milioane de euro, dintre care 50 de la Uniunea Europeană, urmând a fi găsită soluția pentru diferența de bani necesară realizării investiției.