joi, noiembrie 14, 2024

Ultima ora

Sport

Slatina, Smart City

Transformarea Slatinei într-un oraş inteligent (Smart City), acesta este scopul final al proiectelor cu fonduri europene care vor fi implementate, după finalizarea Planului de Mobilitate Urbană.

Consultant pentru realizarea Planului de Mobilitate Urbană al Slatinei, Cosmin Deaconescu a declarat că slătinenii vor avea posibilitatea să-şi aleagă ruta pentru a ajunge dintr-un punct al oraşului în altul, cu ajutorul unei aplicaţii pe telefonul mobil.

Din partea noastră s-au făcut anumite propuneri legate de traseul pistelor de biciclete, astfel încât să poată să lege puncte importante din oraş sau să suplimenteze traseele transportului public. Urmărim să mergem spre o idee de «mobility as a service», un nou trend în Europa, care ar da posibilitatea, spre exemplu, de a ajunge de la gară la Casa Căsătoriilor cu ajutorul unei aplicaţii. Aceasta poate să spună ce autobuz să iei de la gară, până într-un anume punct, iar de acolo să iei o bicicletă până la destinaţia finală. Încercăm să transformă Slatina într-un Smart City”, a declarat el.

Policlinica Buna Vestire Craiova

El a adăugat că proiectele implementate vor viza „modul alternativ de mobilitate”.

Având în vedere că Axa Prioritară 4.1 se referă la reducerea dioxidului de carbon, proiectele se vor orienta strict spre moduri alternative de mobilitate. Adică, ne vom orienta către achiziţia de autobuze ecologice, către un sistem de management al traficului astfel încât să putem să reducem congestiile din oraş. Ne vom orienta spre un modul de management al parcărilor, astfel încât să putem să gestionăm acest lucru, să putem să aplicăm Regulamentul parcărilor, dar şi alte proiecte care vor îmbunătăţi stilul de viaţă al slătinenilor”, a spus Cosmin Deaconescu.

Consultantul a adăugat că trendul la nivel european este acela de a reduce numărul de kilometri parcurşi de vehicule.

Există în dezbatere un Regulament de parcare, care este public, însă trendul la nivel european este acela de a reduce numărul de kilometri parcurşi de vehicule, adică mersul în comun, fie că vorbim despre transportul public, de biciclete, de tren. Trendul european este de reducere a acestor maşini sau de trecere spre electric. O mărire a locurilor de parcare, din punctul de vedere al mobilităţii, nu este chiar util, însă aceasta este o concluzie la care administraţia va trebui să ajungă”, a conchis Deaconescu.

Politica