joi, noiembrie 14, 2024

Ultima ora

Sport

Circulația pe Podul Olt revine la normal marți seara

Lucrările de asfaltare a celor patru gropi apărute pe Podul Olt sunt pe ultima sută de metri. Potrivit directorului SDN Slatina, Adrian Motorga, marţi se vor turna cele două straturi de asflat, iar spre seară traficul se va desfăşura în condiţii normale.

Timp de o lună, tranzitarea Podului Olt a fost un calvar pentru şoferi. Cozile s-au întins pe kilometri pentru că s-a circulat alternativ pe un singur sens. Mai mult, în două weekenduri circulaţia a fost oprită, autoturismele având rute ocolitoare.
„Astăzi se lucrează la hidroizolaţie, iar mâine se toarnă cele două straturi de asflat. În după-amiaza de marţi, cel târziu spre seară, pe Podul Olt se va circula normal”, a precizat Adian Motorga, directorul Secţiei Drumuri Naţionale Slatina.
La sfârşitul lunii martie, drumarii au reparat o altă fisură apărută în Podul Olt.
Groapa respectivă a apărut în placa de beton a Podului Olt, pe 26 iulie 2016, când angajaţii SDN Slatina au împrejmuit zona cu balize de ocolire, în aşteptarea scoaterii la licitaţie a lucrării de reparaţie. Ulterior, „artificiul” găsit de drumari a fost aplicarea unei plăci de metal deasupra fisurii. Deoarece nu s-a intervenit, groapa s-a mărit, iar soluţia găsită a fost aplicarea unei plăci de metal şi mai mare.
Şi în 2010, în dreptul primului picior al podului, dinspre Slătioara, în carosabil a apărut o groapă de o jumătate de metru. Aceasta a fost acoperită după câteva zile în care traficul s-a desfăşurat cu greutate sau a fost închis. Costurile acelei lucrări s-au ridicat la aproximativ 200 de milioane de lei vechi.
Problemele cu găurile în covorul asfaltic au început să apară după mineriada din 1999, când pentru blocarea accesului, pe pod au fost puse bucăţi mari de piatră, care au afectat structura de rezistenţă. Pe de altă parte, problemele din ultimii ani sunt cauzate chiar de lucrările de reabilitare de acum 25 de ani, care au fost făcute de mântuială.

Politica