Licoarea lui Bachus de la Sâmbureşti devine un brand de ţară tot mai apreciat, pe o piaţă sufocată de vinuri din toată lumea. Doar cinci la sută din producţie ajunge pe mesele europenilor şi chiar asiaticilor, restul vinului fiind pentru consumul intern. Reprezentanţii Domeniilor Sâmbureşti vor să extindă suprafaţa de vie cu încă o sută de hectare.
În urmă cu mai bine de un deceniu, Jean Valvis, un om de afaceri cu cetăţenie greacă şi elveţiană, preia Combinatul de la Sâmbureşti, aflat atunci în agonie.
Director executiv Domeniile Sâmbureşit, Ioan Manea, a declarat că suprafaţa cultivată va fi extinsă cu încă o sută de hectare.
„Avem la Sâmbureşti soiuri internaţionale: Cabernet Sauvignon, Chardonnay, Pinot Noir, dar şi un soi local Fetească Neagră, care merge foarte bine şi ne gândim să mărim suprafeţele cultivate. Acum avem plantate trei sute de hectare, atât lucrăm. Pregătim încă o plantare de 30 de hectare, iar pentru anul viitor mai vrem încă vreo 60 de hectare. Se va ajunge la 400 de hectare şi apoi vom mai vedea”, a spus Manea.
Acesta a explicat că vinurile produse la Sâmbureşti ajung şi pe mesele europenilor şi chiar asiaticilor, însă cantitatea exportată este de doar cinci procente.
„Aceste vinuri sunt căutate. Vindem şi în Europa, în Germania şi chiar la francezi. Am exportat vin chiar şi în China şi Japonia. Nu vindem cantităţi mari, piaţa este saturată de multitudinea de vinuri. Dacă am reuşi să obţinem un preţ mai bun, poate am da mai mult la export. Aşa că dăm puţin, în momentul de faţă exportăm doar cinci la sută din producţie. Suntem în special axaţi pe piaţa românească. Nu că nu ne dorim să exportăm, dar în condiţiile noastre şi nu în ale lor. Ei îşi protejează piaţa, au vinurile lor şi sunt şi foarte naţionalişti. Ei beau vinurile lor, nu le aleg pe cele din alte ţări”, a adăugat Manea.
Concurenţă acerbă pe piaţă
Cei de la Domeniile Sâmbureşti spun că într-un supermarket, pe rafturi, sunt sute de vinuri. Ioan Manea a precizat că numai campaniile media de promovare îl pot determnia pe consummator să aleagă o sticlă cu vin de la Sâmbureşti.
„Cineva a avut răbdarea să numere într-un supermarket toate vinurile existente pe rafturi. Erau 422 de etichete de vinuri. Ce l-ar putea face pe consumator să ia o sticlă de la noi!? Doar dacă aude sau vede campanii cu Domeniile Sâmbureşti. Acesta este primul lucru, să ia o sticlă. Apoi, dacă vinul este bun, poate cumpără şi pe a doua şi pe a treia. Ca să-l convingem ca din cele 422 de sticle, să ia una de la noi, trebuie să investim”, a spus Ioan Manea.
Reprezentanţii Domeniile Sâmbureşti spun că, băut cumpătat, vinul este sănătate curată.
„Ana Aslan îi îndemna pe cei care vor să trăiască mai mult să bea un pahar de Cabernet de Sâmbureşti. Din istoria recentă, un prietent a suferit o intervenţie pe cord, i s-au făcut patru bypass-uri. Când medicul a auzit că este din Sâmbureşti, i-a spus că dacă ar fi băut zilnic un pahar de cabernet, nu ar fi ajuns la o asemenea intervenţie. Băut cumpătat, vinul este sănătate curată, este medicament”, a conchis Ion Manea.